اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

شناسایی نقاط حادثه‌خیز باید در اولویت کاری کارگروه سیل گلستان باشد + تصاویر

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: شناسایی نقاط خطرزا و حادثه‌خیز و برنامه‌ریزی برای طرح‌های پیشگیرانه باید در اولویت کاری کارگروه تخصصی امور سیل استان قرار گیرد.

شناسایی نقاط حادثه‌خیز باید در اولویت کاری کارگروه سیل گلستان باشد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی شامگاه پنج‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور سیل، مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب استان گلستان اظهار داشت: با شناسایی این نقاط حادثه‌خیز می‎توان در مواقع بحرانی برای مقابله و مداخله به موقع دستگاه‎های عملیاتی مرتبط برنامه‌ریزی کرد.

تاکید بر آموزش عمومی و تخصصی مرتبط با موضوع سیل

وی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی و جوی استان به گونه‌ای است که هماره سیل این منطقه را تهدید می‎کند و هرساله خساراتی به آن وارد می‌سازد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر آموزش به عنوان دیگر اولویت مهم کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران از جمله کارگروه سیل افزود: آموزش عمومی برای عامه مردم و آموزش‌های تخصصی برای کارشناسان مرتبط این حوزه می‎تواند از جمله سیاست‌های پیشگیرانه استان در این عرصه باشد.

سمیعی اضافه کرد: هزینه در موضوع پیشگیری سیل، مانع از هزینه‌کرد گزاف و سنگین در حوزه بازسازی و بازتوانی می‌شود.

پایان کار مطالعات خطرپذیری زمین‌شناختی در گلستان

وی با اشاره به مطالعات میدانی در زمینه تهیه نقشه‌های خطرپذیری زمین‌شناختی در استان اذعان داشت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده طی سه سال اخیر این مطالعات در سه بخش برای استان انجام گرفته است.

سمیعی یادآور شد: این کار حاصل مطالعات میدانی سازمان زمین‌شناسی کشور است که در سه بخش مطالعه سیل، و تهیه نقشه‎های خطرپذیری زلزله و زمین لغزش تهیه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: همچنان که نقشه‌های خطرپذیری سیل در این کارگروه تخصصی ارائه شد، نقشه  دیگر بخش‌ها نیز به زودی در کارگروه تخصصی مرتبط ارائه می‌شود.

این مسئول گلستانی یادآور شد: این اطلاعات در اختیار دستگاه‎های عملیاتی مرتبط قرار می‌گیرد تا با استفاده از این داده‌ها بتوانند در چهار چرخه مدیریت بحران از آن بهره‌برداری کنند.

وی متذکر شد: انجام کارهای پژوهشی و علمی به درک بهتر ما نسبت به موقعیت‎های خطرهای طبیعی و مدیریت این تهدیدها کمک می‎کند.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان دارای 14 کارگروه تخصصی است که طبق قانون مدیریت بحران و آیین‌نامه اجرایی رئیس هر کارگروه توسط استاندار منصوب شده است.

براساس حکم استاندار گلستان مدیر عامل آب منطقه‌ای استان ریاست کارگروه تخصصی کارگروه تخصصی امور سیل، مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب  استان را برعهده دارد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول