اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد

اختصاص 500 میلیون دلار به صندوق نو‌آوری و شکوفایی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: امسال 500 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به صندوق نو‌آوری و شکوفایی اختصاص داده می‌شود.

اختصاص 500 میلیون دلار به صندوق نو‌آوری و شکوفایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مهدی‌نژادنوری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره شیخ بهایی با اشاره به اینکه ایجاد ایده‌های نوین باید در فضا‌های مناسبی مانند مدرسه، دانشگاه، همایش‌ها و انجمن‌های علمی و گروه‌های اجتماعی صورت بگیرد، به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان برنامه پنجم توسعه به 20 هزار شرکت افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امسال 500 میلیون دلار ار محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به صندوق نو‌آوری و شکوفایی اختصاص داده می‌شود، اضافه کرد: اختصاص این مبلغ به این صندوق با نظر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همراه است.

مهدی‌نژادنوری با بیان اینکه صندوق نو‌آوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است، تأکید کرد: حدود سه میلیارد دلار طی سه سال باید به حساب این صندوق واریز شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار میلیون و 500 هزار دانشجو و دو هزار و 700 واحد آموزش عالی در سطح کشور وجود دارد، افزود: کشور ایران در  سطح جهان از بالا‌ترین شتاب رشد علمی برخوردار است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تأکید بر اینکه براساس آمار‌های موجود شتاب رشد علمی ایران در سال 2011، 11 و نیم برابر متوسط جهان بوده است، گفت: مسئولان باید از ظرفیت‌های علمی موجود در کشور در راستای تبدیل به محصولات و خدمات مبتنی بر دانش و فناوری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی در نظام ملی نو‌آوری مبتنی بر علم و دانش نقش بسیاری دارد و نظام ملی نو‌آوری از تولد ایده آغاز شده و سبب ارائه محصولات و خدمات در بازار می‌شود، عنوان کرد: تولد ایده‌ها نیازمند وجود فضا‌های مناسب اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و همایش‌ها است.

مهدی‌نژادنوری با اشاره به اینکه تولد ایده از اهمیت بسیاری برخوردار است و تنظیم یک ساز و کار مناسب برای تولد و پرورش ایده، تبدیل ایده‌ها به پدیده، استاندارد شدن آن، بازار‌یابی برای ایده‌ها و بازگرداندن دستاورد‌های ناشی از ایده‌ها سبب ایجاد نظام ملی نو‌آوری می‌شود، ادامه داد: برگزاری جشنواره شیخ بهایی یکی از مهم‌ترین حلقه‌های این زنجیره محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار‌بخشی به ایده‌ها، امکان تبادل تجربه و توسعه دانش از مهم‌ترین کارکرد‌های این جشنواره به شمار می‌رود، تصریح کرد: امیدواریم که در آینده جشنواره‌های شیخ‌ بهایی در سطح بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول