اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

سالانه یکصد میلیون متر مکعب روان‌آب کنترل می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از کنترل سالانه یکصد میلیون متر مکعب روان‌آب در استان خبر داد.

سالانه یکصد میلیون متر مکعب روان‌آب کنترل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، یوسف یوسفی در جریان بازدید مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مرکزی از پارک جنگلی فدک و پروژه‌های اجرایی طرح مرتع‌داری همستان اراک اظهار داشت: این میزان روان‌آب با اجرای بیش از 16 هزار پروژه آبخیزداری در سطح 900 هزار هکتار از عرصه‌های ملی کنترل می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین سالانه بالغ بر یک میلیون نهال در استان تولید می‌شود که این نهال‌ها به منظور جنگل‌کاری در سطح استان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: در حال حاضر دو هزار و 250 هکتار فضای جنگلی و پارک جنگلی در استان وجود دارد.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش 77 درصدی تخریب و تصرف اراضی ملی در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و متذکر شد: انجام اقدامات فرهنگی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی، افزایش گشت و مراقبت توسط نیروهای پاسگاه‌های ویژه منابع طبیعی، همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی از عوامل مؤثر در این میزان کاهش بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی فدک از سال 1372 گفت: عملیات اجرایی این پارک در وسعتی به مساحت بیش از 300 هکتار در کیلومتر 25 اتوبان اراک – تهران به اجرا درآمده است که کمبود آب، کمبود اعتبارات برای انجام امور زیربنایی شامل اجرای آبیاری تحت فشار و اجرای پروژه‌های عمرانی برای توسعه تفرجگاهی از عمده‌ترین مشکلات این پروژه به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی همچنین با اشاره به طرح مرتع‌داری همستان گفت: این طرح شامل کشت مستقیم یونجه در اراضی تخریب شده در سطحی حدود 70 هکتار است.

به گفته وی، هم‌اکنون بیش از یک تن در هکتار علوفه خشک در این طرح تولید می‌شود.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول