اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور:

مراکز تحقیقاتی شیلاتی کشور افزایش یابد/ آغاز صنعتی‌سازی شاه‌میگو در گیلان

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به وجود سه مرکز تحقیقات آبزی‌پروری کشور در گیلان، خواستار افزایش این مراکز شد.

مراکز تحقیقاتی شیلاتی کشور افزایش یابد/ آغاز صنعتی‌سازی شاه‌میگو در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، عباسعلی مطلبی امروز در نشست با جمعی از رؤسای مراکز تحقیقات آبزی‌پروری کشور در راستای آغاز طرح احیای پرورش و صنعتی‌سازی شاه میگو در گیلان، اظهار کرد: باید برای افزایش تولیدات آبزی‌پروری تلاش شود.

*ضرورت افزایش مراکز تحقیقات شیلاتی کشور در گیلان

وی با اشاره به وجود سه مرکز تحقیقات آبزی‌پروری کشور در گیلان، خواستار افزایش این مراکز شد و افزود: گیلان نخستین استان تولید کننده ماهیان گرمابی در کشور است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه افزایش تولید ماهی می‌تواند در تقویت اقتصاد منطقه بسیار مؤثر باشد، خاطرنشان کرد:دریای خزر ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش ماهیان سردابی است.

وی، یکی از مهم‌ترین اهداف مراکز تحقیقاتی شیلاتی در کشور را افزایش تولیدات ماهیان دانست و اذعان کرد: به همین دلیل تلاش می‌شود تمام تحقیقات این مراکز کاربردی و اثربخش باشد.

*آغاز اجرای طرح احیا و صنعتی‌سازی شاه‌میگو در گیلان

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور از اجرای طرح احیای پرورش و صنعتی‌سازی شاه میگو در گیلان خبر داد و گفت: اجرای این طرح، احیای ذخایر شاه میگو، اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور و استان را به همراه دارد.

کیهان هاشم‌نیا ایجاد نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی گیلان را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و افزود: به‌زودی این شهرک در استان ایجاد می‌شود که ساخت آن جذب گردشگران و اشتغالزایی بیش از 300 نفر را فراهم می‌آورد.

وی گیلان را دارای ظرفیت‌های بالقوه و فراموش شده خواند و یادآور شد: این ظرفیت ها نیازمند توجه است.

*اجرای طرح اشتغالزای پرورش ماهی در قفس در گیلان

استاندار گیلان، پرورش ماهی در قفس را یکی از طرح‌های مهم آبزی‌پروری در استان ذکر کرد و متذکر شد: این طرح اشتغالزایی زیاد و رونق اقتصادی خوبی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه باید زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی در حوزه آبزی‌پروری بیشتر فراهم شود، خاطرنشان کرد: مراکز تحقیقات شیلاتی باید نقاط مساعد را شناسایی و برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی معرفی کنند.

هاشم‌نیا اضافه کرد: مؤسسات تحقیقاتی باید موتور محرکه در انجام امور باشند و اهمیت دادن به این مراکز موجب افزایش ضریب موفقیت در کار می‌شود.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت توسعه مراکز تکثیر ماهیان سردابی در استان، خاطرنشان کرد: کار مطالعات مربوط به مکان‌یابی و افزایش تولید در واحد سطح آشنایی بیماری‌های مربوط به آبزیان توسط مراکز تحقیقاتی آبزی‌پروری در تاس‌ماهیان مستقر در گیلان تکمیل شده و به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول