اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه فرهنگی تبلیغی بعثت مطرح کرد

الگوگیری طلاب جوان از علما و بزرگان حوزه

مدیر مؤسسه فرهنگی تبلیغی بعثت گفت: الگوگیری طلبه‌های جوان از نمونه‌های زنده در دستور کار قرار گرفت تا فاصله‌ای که به دلیل مشاغل اجرایی برای روحانیت ایجاد شده بود از بین برود.

الگوگیری طلاب جوان از علما و بزرگان حوزه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: بیشتر سمت و سوی حوزه به سوی مناطق محروم است ولی باید توجه داشت تبلیغ به صورت کارساز و اثرگذار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی نهادها و سازمان‌های مختلفی متصدی امور فرهنگی و دینی بودند که حضور روحانیت در این نهادها بیش از پیش احساس می‌شد.

مدیر مؤسسه فرهنگی تبلیغی بعثت با اشاره به ارائه طرح جدید مبنی بر ارتباط بیشتر علما و مردم گفت: بر اساس این طرح اهل علم و علما ساعات بیشتری در مساجد حضور پیدا می‌کنند و به عنوان مبلغ در خدمت مردم هستند.

وی ادامه داد: روحانی در این طرح روزانه سه تا چهار ساعت در مسجد حضور پیدا می‌کند تا پاسخگوی نیازهای مردم به صورت تلفنی و حضوری باشد و مسجد پایگاه مذهبی برای مردم محسوب شود.

رهبری با اشاره به پشتیبانی علمی و محتوایی از روحانی گفت: سایت‌هایی برای تولید محتوا، نشریه، احکام، احادیث، نکات تفصیلی و مناسبتی در اختیار روحانی قرار می‌گیرد.

وی به نیاز طلاب جوان برای الگوگیری از علمای کنونی اشاره کرد و افزود: الگوگیری طلبه‌های جوان از نمونه‌های زنده در دستور کار قرار گرفت تا فاصله‌ای که به دلیل مشاغل اجرایی برای روحانیت ایجاد شده بود از بین برود.

مدیر مؤسسه فرهنگی تبلیغی بعثت با اشاره به اهمیت تجلیل از علمای بلاد گفت: آشنایی طلاب با الگوهای زنده یکی از اهداف تجلیل از علمای بلاد بود و همچنین در این برنامه مردم با افرادی که در مسیر دین و فضائل زحمت کشیدند آشنا می‌شوند.

دومین همایش تجلیل از علمای بلاد به همت موسسه فرهنگی تبلیغی بعثت با هدف بزرگداشت آیت‌الله محمدرضا میبدی تیر ماه سال جاری در قم و گرگان برگزار خواهد شد.

آیت‌الله میبدی در سال 1299 هجری شمسی در میبد یزد به دنیا آمده است و در سنین نوجوانی در مدرسه خان یزد شروع به یادگیری تحصیلات حوزوی کرد و از محضر آیت‌الله محمد تقی بافقی‌(ره) بهره برد و سپس وارد حوزه علمیه قم شده و از اساتیدی مانند آیات عظام میرزا حسن یزدی، شیخ محمد حسین تهرانی، میرزا هاشم آملی و شیخ مرتضی طالقانی بهره‌مند شد. او در نجف نیز از دروس اساتید بزرگ و آیات عظام سیدعبدالهادی شیرازی، سید ابوالقاسم خویی، آیت‌الله اصفهانی و حاج حسین قمی استفاده کرده است. آیت‌الله میبدی پس از پایان تحصیلات در نجف، در استان گرگان به تبلیغ دین اسلام و معارف اهل‌بیت‌(ع) پرداخته و در طول چند دهه خدمات شایانی در این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول