اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سوادکوه:

کک‌سازی نماد خدمت دولت به سوادکوه است

فرماندار سوادکوه با اشاره به فعال شدن همه معادن زغال مازندران با را‌ه‌اندازی کک‌سازی سوادکوه، گفت: کک‌سازی نماد خدمت دولت به مردم سوادکوه است.

کک‌سازی نماد خدمت دولت به سوادکوه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، عزیز باقری در جلسه بررسی مصوبات سفر چهارم هیئت دولت به مازندران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل فرمانداری سوادکوه برگزار شد، یا اشاره به اینکه سفر چهارم هیئت دولت با هدف گره‌گشایی از موانع سفرهای گذشته انجام می‌شود، گفت: شهرستان سوادکوه به عنوان سومین شهرستان وسیع مازندران به عنوان محروم‌ترین شهرستان این استان با بالاترین نرخ بیکاری است.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه در مجموع سفرهای اول تا سوم، 37 مصوبه ویژه سوادکوه به تصویب هیئت دولت رسید، خاطرنشان کرد: 12 مصوبه برای سفر اول، 12 مصوبه برای سفر دوم و 13 مصوبه برای سفر سوم ویژه سوادکوه در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به خدمات بزرگ نظام به سوادکوه در آبرسانی به این شهرستان و گازرسانی به شهرهای شیرگاه و زیراب و بخشی از پل سفید، تصریح کرد: گازرسانی به همه مناطق شهر پل سفید، الاشت، کسلیان، ورسک و لفور در برنامه‌ریزی‌های هیئت دولت قرار گیرد.

باقری، کک‌سازی را نماد خدمت نظام به مردم سوادکوه توصیف کرد و گفت: کک‌سازی با ظرفیت 300 هزار تن که به 700 هزار تن زغال نیاز دارد و احداث زغال‌شویی با 500 هزار تن ظرفیت موجبات احیای همه معادن مازندران و سوادکوه را فراهم می‌آورد.

رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه احیای معادن البرز مرکزی که از مصوبات سفر اول و دوم هیئت دولت به مازندران بوده است با اعتباری بالغ بر 186 میلیارد تومان و اشتغالزایی 500 نفر است، یادآور شد: احیای معادن منطقه کردآباد با هزینه 50 میلیارد تومان موجب اشتغال‌زایی یک‌هزار و 500 نفر را فراهم می‌آورد.

وی، تجهیز تنها بیمارستان سوادکوه در مسیر 100 کیلومتری از فیروزکوه تا قائمشهر را از مطالبات دیرینه مردم سوادکوه توصیف کرد و افزود: یک سوم مسافران نوروزی استان‌های شمالی از محور سوادکوه استفاده می‌کنند و جمعیت شناور سوادکوه تا 150 هزار نفر هم می‌رسد که لزوم تجهیز بیمارستان سوادکوه را مضاعف می‌کند.

فرماندار سوادکوه، خواستار تسهیل در احداث سد آپون و کسلیان شد و افزود: این دو سد همچنان در مرحله مطالعاتی باقی مانده است.

باقری، خواستار اختصاص اعتبار برای شش کیلومتر خط اتصال خطیر کوه، حل مشکلات موتور بشل، افزودن 200 هکتار به مساحت شهرک صنعتی بشل و ایجاد شهرک صنعتی زیراب شد.

* مصوبات صنعتی رئیس جمهور اجرایی شود

قربانی با تأکید بر اینکه در جهان اقتصادی، ما اقتصاد صنعتی نداریم و برای ما عیب است، گفت: مصوبات صنعتی رئیس جمهور اجرایی شود.

امام جمعه پل سفید با تأکید بر اینکه دولتمردان تا آخرین لحظه مدیریت خود به فکر مردم و حل مشکلات آنان باشند، متذکر شد: پیگیری مشکلات مردم توسط مسئولان تبعیت از دستورات مقام معظم رهبری و موجب دلگرمی و امیدواری مردم است.

انتهای پیام/86015/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول