اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر چهارم برای دولت بعدی خرج تراشی نمی‌کند

مهدی غضنفری: وابستگی به ارز نفت 50 درصد کاهش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سوادکوه با اشاره به کاهش 50 درصدی وابستگی به ارز نفت، گفت: وابستگی 100 میلیارد دلاری سال 90 به ارز نفتی در سال 91 به 50 میلیارد دلار کاهش یافت.

مهدی غضنفری: وابستگی به ارز نفت 50 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، مهدی غضنفری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه با اشاره به این که سفر چهارم هیئت دولت، نظارت بر مصوبات سفرهای گذشته است، گفت: روال کار ما بر این است که در سفر چهارم، مصوبه جدید نداشته باشیم و برای دولت بعدی خرج تراشی نکنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که به نمایندگی از هیئت دولت به سوادکوه آمده بود، افزود: کارگروه‌های کشاورزی و معدن در جلسه هیئت دولت که در مرکز استان برگزار می‌شود، می‌توانند مصوبات جدید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور مبلغ مناسبی را در اختیار استاندار قرار می‌دهد تا فعالیت‌های خرد را به سرانجام برساند، یادآور شد: نمایندگان سفر چهارم دولت در شهرستان‌ها، مشکلات را دسته‌بندی می‌کنند و اگر در گزارش وزیر مربوطه بیان نشود، تذکر می‌دهند.

*برگزاری نمایشگاه "رحمت" و "ضیافت" در استان‌ها

غضنفری با اشاره به اینکه گرانی‌ها بر مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر فشار وارد کرده است، یادآور شد: بانک مرکزی کمک بیشتری به دارو و کالاهای اساسی انجام دهد تا فراوانی و موجودی کالاهای اساسی تا پایان سال باقی بماند و دولت تلاش خود را برای مراقبت از وضعیت قیمت‌ها انجام می‌دهد.

نماینده رئیس جمهور در سوادکوه در سفر چهارم هیئت دولت به مازندران از برگزاری نمایشگاه کالاهای اساسی برای ماه رجب خبر داد و افزود: در ماه رجب، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با عنوان "نمایشگاه رحمت" با تبلیغات استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه اصلی ما در ماه مبارک رمضان با عنوان "طرح ضیافت" با تبلیغ کشوری برگزار می‌شود.

عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه تلاش ما آن است تا کالاهای اصلی به دست مصرف‌کنندگان اصلی برسد نه دلالان، خاطر نشان کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا این توانایی را دارد که کالاهای اساسی به مصرف کننده اصلی برسد.

غضنفری خواستار سرعت عمل بیشتر بانک مرکزی برای ایجاد حماسه اقتصادی در آستانه حماسه سیاسی مردم شد و یادآوری کرد: وظیفه ذاتی ماست که مردم در خلق حماسه سیاسی که همیشه حضور پرشوری داشته‌اند، دچار مشکلات معیشتی نشوند.

* وزارت صنایع و معادن مخالف جدی فروش معادن بزرگ است

وی با انتقاد از اینکه فروش معادن بزرگ مطرح شده است، افزود: معادن بزرگ جزو انفال هستند و باید در دست دولت باشد و بهره‌برداری آن با مدیریت دولت می‌تواند به دیگران اختصاص یابد و وزارت صنایع و معادن مخالف جدی فروش معادن بزرگ است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: معادن بزرگ سرمایه نسلی ما است و البته معادن کوچک دارای قواعد دیگری هستند.

*وابستگی به ارز نفت، 50 درصد کاهش یافت

غضنفری با اشاره به اینکه وابستگی به ارز نفت در سال 1390 برابر با 100 میلیارد دلار و در سال 1391 برابر با 50 میلیارد دلار بوده است، خاطرنشان کرد: اقتصاد سال 91 وابستگی نسبی به درامد ارزی نفت بود و به قول مقام معظم رهبری "ما باید استقلال کامل از ارز نفتی پیدا کنیم".

نماینده رئیس جمهور به سوادکوه در سفر چهارم هیئت دولت به مازندران با بیان اینکه، کشوری که دارای فشار ارزی است باید از طریق تولید، ارز بیشتری را به دست بیاورد، گفت: برای تولید باید به گسترش زیرساخت‌های تولید و سرمایه در گردش بپردازیم و اولویت دادن به تولید موجب افزایش اشتغال می‌شود.

انتهای پیام/86015/ع40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول