اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

توجه ویژه به بحث بهداشت روانی جامعه و اصلاح سبک زندگی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی توجه ویژه به بحث بهداشت روانی جامعه و اصلاح سبک زندگی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه بهداشت و سلامت، بیشتر پیگیری‌ها و بحث مربوط به معلول‌هاست و از علت‌ها غفلت شده است.

توجه ویژه به بحث بهداشت روانی جامعه و اصلاح سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، افزود: متاسفانه بسیاری از مردم در روش زندگی خود نسبت به آموزه‌های دینی کم‌توجهی می‌کنند که همین امر منشأ بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات را پدید آورده است.

وی با تاکید بر این که باید در مورد شیوه صحیح زندگی، آموزش‌های لازم به مردم داده شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این موضوع به لحاظ اعتقادی اصلاح نشود شاهد تحمیل هزینه‌هایی بر مردم خواهیم بود و برای پیشگیری از آن باید مشارکت آگاهانه مردم را جلب کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به طرح پزشک خانواده، گفت: این طرح یکی از مهمات حوزه درمان و سلامت کشور است و خوشبختانه مقدمات اجرای آن در استان نیز فراهم شده است.

نصرتی با بیان این که سلامتی و حفظ جان مردم فوق‌العاده اهمیت دارد، افزود: باید در اجرای طرح پزشک خانواده به سمت اقدامات نرم از قبیل روشنگری و اطلاع‌رسانی به مردم پیش برویم تا مردم افق روشنی را در این زمینه مشاهده و به چشم سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنند.

وی با اشاره به این که طرح پزشک خانواده در کشورهای پیشرفته دنیا اجرا شده، اظهار داشت: همکاری و مشارکت مردم در این مقوله سرنوشت‌ساز ضروری است و باید رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما در زمینه اقناع مردم و آگاه‌سازی نقش فعالانه‌ای ایفا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان خبر داد و افزود: اجرای این طرح مانع از اتلاف وقت، هزینه و انرژی مردم و موجب پیشگیری از بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها که چه بسا در روال فعلی درمان و سلامت تشدید می‌شود، خواهد شد.

علیرضا یعقوبی با بیان این که مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم شده، افزود: اجرای طرح پزشک خانواده برای رسیدن به شاخص‌های بین‌المللی در حوزه سلامت، ضروری است و امیدوارم اجرای آن موجب ارتقای وضعیت بهداشت و درمان در استان شود.

در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت اجرای طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان با محوریت سنجش فشار خون و تناسب اندام در سطح استان ارائه شد. 

انتهای پیام/60002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول