اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان اردن طرح اخراج سفیر اسرائیل را تصویب کرد

اعضای پارلمان اردن در اعتراض به تجاوز شهرک نشین‌های اسرائیلی به مسجد الاقصی طرح اخراج سفیر تل‌آویو در امان را تصویب کردند و خواستار فراخواندن سفیر اردن از اسرائیل شدند.

پارلمان اردن طرح اخراج سفیر اسرائیل را تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، «عبدالله نسور» نخست وزیر اردن با محکوم کردن تجاوز شهرک‌شینان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تأکید کرد که در صورت ادامه اقدامات این چنینی به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

نسور در جمع نمایندگان پارلمان اردن گفت که حکومت اردن با این مسأله با جدیت برخورد می‌کند و معتقد است که هجوم  تعداد زیادی از شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی در مدت زمانی طولانی نشان دهنده نیات شوم نظام مند و برنامه ریزی شده است.

وی اعلام کرد که شورای وزرای اردن صبح امروز مسأله تجاوز به مسجد الاقصی را بررسی کرده و به سفارت اردن در تل‌آویو ابلاغ شده که این تجاوز را محکوم کند.

وی افزود: در صورتی که این اقدام ادامه پیدا کند به شورای امنیت شکایت خواهد کرد تا این شورا به تعهدات خود درباره قدس و مسأله فلسطین عمل کند.

نمایندگان پارلمان اردن نیز خواستار اخراج «دانیل نیوو» سفیر اسرائیل در امان و فراخواندن «ولید عبیدات» سفیر اردن در تل‌آویو شدند، که طرحی در این زمینه تصویب شد که دولت ملزم به رعایت آن است.

آنها همچنین خواستار لغو معاهده «وادی عربه» که به منظور صلح میان اردن و اسرائیل در 26 اکتبر سال 1994 امضا شده بود شدند.

روز گذشته گروهی از شهرک نشینان افراطی اسرائیلی با همراهی رهبران حزب «لیکود» به مناسبت چهل و ششمین سالروز آنچه «روز توحید اورشلیم» خوانده می‌شود از طریق «باب المغاربه» به مسجد الاقصی یورش بردند و درهای این مسجد را به روی نمازگذاران مسلمان بستند.

شیخ «محمد حسین» مفتی فلسطین نیز از شهروندان فلسطینی خواسته بود که از مسجد الاقصی در برابر تهدیدات شهرک نشینان اسرائیلی حمایت کنند که امروز پلیس اسرائیل وی را بازداشت کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول