اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز تأکید کرد

نگاه و تفکر «جهان‌شهری» تنها رمز تداوم توسعه تبریز

شهردار تبریز حاکمیت و نهادینه شدن نگاه و تفکر جهان‌شهری به تبریز و آینده این کهن شهر ایران اسلامی را تنها راه تداوم توسعه آن دانست.

نگاه و تفکر «جهان‌شهری» تنها رمز تداوم توسعه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: تبریز در گذشته تاریخی خود، شهری بزرگ، توسعه یافته و مطرح در بین شهرهای بزرگ جهان بوده و زمانی که بسیاری از شهرهای فعلی در حد روستا یا قصبه‌ای کوچک بودند، تبریز در اقصی نقاط جهان معروف بود و باید برای احیای هویت و گذشته تاریخی این شهر همه مسئولان و شهروندان دلسوز بسیج شوند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که اساس و محور خدمات‌رسانی و عمران شهری شهرداری طی هشت سال گذشته بر پایه همین تفکر، یعنی نگاه به تبریز، به عنوان یک جهان شهر استوار بوده افزود: طی سال‌های اخیر به تجربه ثابت گردید که تنها راه تداوم روند توسعه و پیشرفت تبریز کهن، برنامه‌ریزی‌‌های میان مدت و بلندمدت هدفمند برای توسعه جهشی و پایدار تبریز به عنوان جهان شهر بزرگ است و خوشبختانه در سایه همدلی و تعامل مثلث مردم، شورای شهر و شهرداری طی این سال‌ها، بسترسازی‌های مناسب و لازم در این خصوص انجام گرفته است.

نوین در عین حال با تأکید بر این که با تفکر و دیدگاه بسته و تنگ‌نظرانه نمی‌توان تبریز را به هدف غایی خود که همانا تبدیل شدن به شهری جهانی است رهنمون ساخت، تحقق این آرمان را منوط به همت ، تلاش و تدبیر مردان و زنان بزرگ در رأس امور اجرایی، سیاست‌گذاری و حمایتی دانست.

شهردار تبریز در عین حال تلاش برای بازگرداندن تبریز به جایگاه و شأن تاریخی آن را وظیفه تمامی آحاد جامعه، مسئولان اجرایی، متولیان امور شهری، نمایندگان و منتخبان مردم در شورای شهر و مجلس و نیز دولتمردان دانست و ابراز امیدواری کرد این امر با تغییر رویکردها و درک ضرورت‌ها و اهمیت تاریخی تبریز بیش از گذشته محقق شد.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول