اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صورت می‌گیرد

امکان آشنایی کودکان ایرانی با زیارت امام رضا(ع) در غرفه آستان قدس

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: در غرفه کودک و نوجوان انتشارات به نشر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرایط آشنایی کودکان در سراسر ایران با زیارت امام رضا(ع) فراهم شده است.

امکان آشنایی کودکان ایرانی با زیارت امام رضا(ع) در غرفه آستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد محمدزاده‌مقدم ظهر امروز در ارتباط با عملکرد انتشارات به نشر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش کردیم امسال با سرمایه‌گذاری در تولید کارهای ایرانی و در عین حال با ظرفیت دینی، آثاری ویژه برای کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب ارائه دهیم.

محمدزاده‌مقدم خاطرنشان کرد: برخی از کتاب‌های چند جلدی انتشارات به نشر به صورت یک مجموعه تولید شد تا به راحتی به مخاطب عرضه شود.

وی ادامه داد: همچنین نفراتی از اداره پاسخگویی حرم مطهر امام رضا (ع) برای آشنایی کودکان با مسائل حوزه زیارت در داخل غرفه مستقر شده تا کودکان بتوانند ضمن بازدید از کتاب‌های مورد علاقه خود با مسائلی از این قبیل نیز آشنا شوند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: علی‌رغم اینکه غرفه کودک و نوجوان به نشر امسال مکان مناسبی در نمایشگاه نداشت اما توانست با مخاطب خود ارتباط خوبی برقرار کرده و برای آنها حرف تازه‌ای داشته باشد.

محمدزاده‌مقدم با بیان اینکه مدیریت غرفه‌های آستان قدس رضوی در نمایشگاه بیست و ششم با این انتشارات بوده است، تصریح کرد: به طور کلی استقبال چشمگیری از نمایشگاه کتاب امسال نشد که می‌توان دلایل متعددی همچون نامناسب بودن مکان پارکینگ ویژه بازدیدکنندگان، همزمانی برپایی نمایشگاه کتاب و امتحانات پایان ترم دانشجویان و همچنین وجود برخی مشکلات اقتصادی که بر زندگی مردم سایه افکنده و آنان کمتر می‌توانند برای خرید کتاب هزینه کنند را برای این موضوع برشمرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تولیدات کودک و نوجوان به نشر فرایند خاصی را جهت کسب مجوز تولید طی می‌کنند یا کارشناسانی آثار سپرده شده به این انتشارات را بازبینی می‌کنند، عنوان کرد: در انتخاب آثار سه مسیر را طی می‌کنیم و برای هر اثری سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم.

محمدزاده‌مقدم افزود: در عین اینکه باید جهت دهی قوی‌تری به نویسندگان بدهیم، تلاش می‌کنیم آثار متعدد و متنوعی به چاپ رسانیم.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: به طور کلی آثار پس از دریافت اولیه توسط گروه کودک که شامل نویسنده‌های مطرح این حوزه است ارزیابی شده و پس از آن گروهی از اساتید متخصص این تولیدات را بازبینی و سپس هیئت مدیره پس از تایید نهایی آنها را به چاپ می‌سپارند.

انتهای پیام/70002/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول