اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رجبی دوانی:

برخی منافع حزبی را به مصالح نظام ترجیح می‌دهند / شورای رهبری خواسته منفعت‌طلبان است

تحلیل‌گر تاریخ اسلام گفت: در عصر امروز نیز برخی از افراد منافع حزبی و باندی خود را به مصالح نظام و ولایت ترجیح دادند به نحوی که به کرات دم از شورای رهبری می‌زنند.

برخی منافع حزبی را به مصالح نظام ترجیح می‌دهند / شورای رهبری خواسته منفعت‌طلبان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان امروز همایش سقیفه و یورش به حریم نبوی با عنوان بررسی علل و نحوه تشکیل سقیفه و پیامدهای ننگین آن با حضور استاد دانشگاه و محقق تاریخ اسلام محمد‌حسین رجبی دوانی و مسئولان شهرستان به همت حوزه علمیه کوثر خواهران، تبلیغات اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی تویسرکان برگزار شد.

 محمد‌حسین رجبی‌دوانی در جمع طلاب حوزه‌های علمیه و با محکوم کردن عمل قبیح وهابی‌ها در هتک حرمت به صحابی حضرت رسول(ص) ضمن تشریح سقیفه، اظهار داشت: جای شگفتی است که اشقیای این زمان جسارت را در دشمنی با اهل بیت(ع) و مذهب تشیع به جایی رساندند که به ساحت صحابی رسول‌الله(ص) تعرض می‌کنند.

 وی افزود: علمای اهل تسنن باید یکپارچه این تعرض را محکوم کنند اگر بر ادعای خود پایبند هستند که به پیامبر (ص) و اصحاب ایشان احترام می‌گذارند.

کارشناس تاریخ اسلام با اشاره به اینکه دشمنان اسلام قبل از این هم به مرقد سلمان فارسی، امامزاده محمد فرزند امام هادی و نواب خاص جسارت کردند، تصریح کرد: اعمال قبیح اینها نشان می‌دهد که آنها کینه و بغض دیرینه از تشیع دارند.

وی بیان کرد: بسیاری از خواص در تاریخ اسلام منافع قومی و شخصی خود را به منافع دینی ترجیح دادند و همین حرکت از سوی این افراد در جامعه آن زمان باعث بروز و ظهور مشکلات و مسائل زیادی شد.

رجبی‌‌دوانی با بیان این نکته که عدم درک درست از ولایت پیامبر(ص) ریشه همه مشکلات تاریخ است، گفت: مسلمانان در زمان حیات پیامبر(ص) و پس از رحلت ایشان رسالت رسول‌الله (ص) را قبول کرده بودند اما ولایت امری خاتم‌الانبیاء بر همه امور خودشان را فهم و درک نکرده بودند.

وی تصریح کرد: معیار ارزش افراد در عرب جاهلی شیوخ و بزرگان بود، و این در حالی بود که در فرهنگ رسول‌الله(ص) ملاک و معیار ارزش‌گذاری افراد تقوا و در مسیر حق بودن تعریف شده بود.

استاد دانشگاه و کارشناس تاریخ اسلام افزود: پیامبر اکرم(ص) بر اساس آیات صریح قرآن کریم سخن می‌گفتند، اما امت به ظاهر مسلمان سخنان حضرت را که اوامر الهی بود هم در زمان حیات و پس از رحلت ایشان زیر پا می‌گذاشتند.

رجبی‌دوانی لازمه ولایتمداری را اطاعت بی‌چون و چرا خواند و گفت: در عصر امروز نیز برخی از افراد منافع حزبی و باندی خود را به مصالح نظام و ولایت ترجیح دادند به نحوی که به کرات دم از شورای رهبری می‌زنند.

وی ادامه داد: زمانی که فتنه 88 به واسطه برخی از فریب‌خوردگان رخ داد این رویداد با توجه به همه تلخی‌هایی که داشت سبب یقین اهل بصیرت و آگاهی بیشتر جامعه نسبت به عنایت پروردگار و امام زمان(عج) به مقام معظم رهبری شد.

استاد دانشگاه و کارشناس تاریخ اسلام، بصیرت و هوشیاری را در این روزها لازمه حماسه بزرگ سیاسی در عرصه انتخابات دانست و تصریح کرد: دقت و توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب و تبعیت از فرامین ایشان بهترین هدایت‌گر برای یک انتخاب اصلح است.

انتهای پیام/89010/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول