اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیرماه امسال

لردگان میزبان هفتمین جشنواره شاهنامه‌خوانی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان گفت: هفتمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین تیرماه سال جاری در لردگان برگزار می‎شود.

لردگان میزبان هفتمین جشنواره شاهنامه‌خوانی است

علیرحم شیخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: این جشنواره با حضور استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، لرستان، ایلام، همدان، بوشهر، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود.

وی افزود: آثار ارسالی در دو بخش شاهنامه‌خوانی و نقالی دردو گروه سنی زیر 30 سال و بالای سی سال داوری برگزار می‎شود.

شیخی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره خاطرنشان کرد: در هر دو بخش شاهنامه‌خوانی و نقالی ارسال سی دی صوتی و تصویری اجرای نقالی و بندهایی از شاهنامه فردوسی با حداقل زمان اجرای 15 دقیقه در اثر فرستاده شده به دبیرخانه الزامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان ادامه داد: شاهنامه‌خوانان می‌بایست قطعه اجرایی خود را در بخش‌های حماسی، پند و مضامین اخلاقی مشخص کنند.

شیخی با بیان اینکه 12 نفر در این جشنواره حائز رتبه برتر می‎شوند، تصریح کرد: آثار ارسالی از لحاظ مقام در شاهنامه‌خوانی، اصول و تکنیک موسیقی مربوط به شاهنامه‌خوانی و ادبیات شاهنامه و تصویرسازی، جنبه‌های زیباشناسی اجرا و بیان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در صورت پذیرفته شدن می‌بایست همان قطعه ارسال شده به دبیرخانه که مورد بازبینی قرار می‌گیرد را در جشنواره اجرا کنند.

شیخی با بیان اینکه فرم مشخصات شرکت‌کنندگان در هفتمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی الزامی است، گفت: دبیرخانه جشنواره به آثاری که فاقد کیفیت صدا و تصویر باشد ترتیب اثر داده نمی‎شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان با اشاره به تقویم اجرایی 20 خرداد ماه 92 را آخرین زمان ارسال آثار دانست و افزود: زمان اعلام پذیرفته‌شدگان برای حضور در مراسم اختتامیه هشتم تیر ماه خواهد بود.

انتهای پیام/68004/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول