اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

در پی سقوط هواپیمای آمریکا در مرز قرقیز-قزاق مطرح شد

جوانان معترض قرقیز: چه تضمینی برای سقوط نکردن هواپیمای آمریکا در «بیشکک» وجود دارد؟

جوانان معترض قرقیزی در تظاهرات خود ضمن برشمردن خطرات حضور آمریکا در پایگاه «ماناس»، شعار دادند که چه تضمینی وجود دارد که هواپیمای بعدی واشنگتن در «بیشکک» سقوط نکند؟.

جوانان معترض قرقیز: چه تضمینی برای سقوط نکردن هواپیمای آمریکا در «بیشکک» وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، جوانان معترض قرقیزی به حضور آمریکا در کشورشان در تظاهراتی که روز گذشته در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان انجام دادند، با در دست داشتن پرچم قرقیزستان، شعارهایی علیه حضور نظامی آمریکا سر دادند.

به اعتقاد «آتای بیشن‌بیک اولو» رهبر این تظاهرات کنندگان که معترضان را گروهی فوق‌العاده که برای خروج آمریکایی‌ها از «ماناس» تلاش می‌کنند، معرفی کرد، مرکز حمل‌ونقل ایالات متحده در ماناس امنیت مردم قرقیزستان را تهدید می‌کند.

آنان با اشاره به سقوط چند روز گذشته هواپیمای آمریکایی در منطقه «پانفیلاو»، در دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند با این مضمون که چه کسی می‌تواند تضمین دهد که پرواز بعدی هواپیماهای آمریکایی در بیشکک سقوط نکند؟

این جوانان معترض هدف از تظاهرات خود را پاک کردن قرقیزستان از عامل ناامنی و تهدید عنوان کردند.

معترضان که تأکید بر تکرار اعتراضات خود داشتند همچنین نوشته‌هایی در دست داشتند که آیا شما می‌خواهید هواپیمای بعدی در بیشکک سقوط کند و پایتخت قرقیزستان در نفت سفید شنا کند؟

کارشناسان در مورد سقوط یک هواپیمای آمریکایی با 90 تن مواد سوختی در 100 کیلومتری بیشکک در روز جمعه گذشته که هنوز دلایل آن مشخص نشده، دیدگاه‌های مختلفی را مطرح کردند.

آنان بر این باورند که تروریسم و آمریکا 2 بال خطر امپریالیسم در منطقه هستند و واشنگتن با دست‌آویز قرار دادن آن در تلاش برای افزایش نفوذ خود است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول