اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

یک فعال اجتماعی قرقیزستان:

سقوط هواپیمای آمریکایی یک خرابکاری برنامه‌ریزی شده است

یک فعال اجتماعی قرقیزستان تأکید کرد سقوط هواپیمای آمریکایی می‌تواند در نتیجه خرابکاری توسط یک عامل انسانی در پایگاه «ماناس» صورت گرفته باشد.

سقوط هواپیمای آمریکایی یک خرابکاری برنامه‌ریزی شده است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، «توکایتم امت علیوا» فعال اجتماعی قرقیزستان معتقد است که سقوط هواپیمای آمریکایی می‌تواند توسط یک عامل انسانی صورت گرفته باشد که در پایگاه ماناس فعالیت می‌کند.

امت علیوا در گفت‌وگو با آژانس خبری «آکی پرس» تأکید کرد که قرقیزستان جوابگوی سقوط این هواپیما نیست.

وی در ادامه می‌افزاید: عضو سوم خدمه پرواز و جعبه سیاه این هواپیما هنوز پیدا نشده‌ و این مشکوک به نظر می‌رسد چون این هواپیما در مرز قزاق-قرقیز منفجر شده است ضمن این که می‌خواهند برادران «سارنایف» را با قرقیزستان ارتباط دهند.

بنابراین من فکر می‌کنم که این سقوط یک خرابکاری از قبل برنامه‌ریزی شده است و کسانی هستند که با این کار می‌خواهند جنگ بین‌المللی را از قرقیزستان آغاز کنند.

این فعال اجتماعی معتقد است که «کالی بیک سلطان‌اف» وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات از نظر حقوقی هیچ ارگانی را نمی‌تواند موظف کند که علل سقوط هواپیما را بررسی کنند.

وی گفت: با توجه به مسائل امنیتی داخلی و خارجی تنها وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات و در نهایت وزارت کشور است که می‌تواند در این خصوص کمیسیونی تشکیل دهد تا جوابگوی امنیت داخلی و بین‌المللی باشد. چون تنها سلطان‌اف با پایگاه ماناس قرارداد داشته و در واقع با آنان همکار می‌باشد.

این کارشناس معتقد است که در صورت پاسخگو نبودن، وزیر حمل‌ونقل باید از مقام خود کناره‌گیری کند زیرا امنیت کشور بالاتر از جاه‌طلبی وی می‌باشد.

این هواپیمای آمریکایی که ظهر روز جمعه با 90 تن مواد سوختی از نوع نفت سفید به مقصد افغانستان در حال حرکت بود پس از چند دقیقه پرواز در 100 کیلومتری «بیشکک» سقوط کرد که تاکنون علت سقوط آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول