اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین بزودی به نامه اوباما پاسخ می‌دهد

رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز امیدواری برای دیدار شخصی با همتای آمریکایی خود، گفت: پاسخ پیام کتبی باراک اوباما در حال تهیه است و بزودی برای وی ارسال خواهد شد.

پوتین بزودی به نامه اوباما پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کر که در حال آماده کردن پاسخ به پیام کتبی "باراک اوباما است و امیدوار است که بزودی با وی شخصا دیدار کند.

پوتین روز سه شنبه در جریان ملاقات خود با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا گفت: من پیام کتبی اوباما را از طریق آقای دونیلون (مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا) دریافت کرده‌ام و در حال حاضر ما در حال تهیه نامه‌ای در پاسخ به آن هستیم.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: من امیدوارم که بزودی شخصا با باراک اوباما دیدار کنم. البته همین اواخر مذاکرات تلفنی با وی داشته و ما توانستیم ابعاد زیادی از روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دهیم.  در مجموع این مسئله بسیار خوشایند است که گفت‌وگوهای ما در تمامی سطوح بطور مرتب ادامه دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خویش یادآور شد که باراک اوباما هم مشتاق دیدار با ولادیمیر پوتین در جریان نشست سران گروه «جی-8» در ایرلند است.

کری افزود:  رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در جریان دیدار آتی خود با ولادیمیر پوتین به بررسی مسائل مختلفی، از جمله روابط اقتصادی دوجانبه، سوریه، ایران، کره شمالی و سایر مسائلی که دو کشور میتوانند در زمینه آنها همکاری سازنده داشته باشند، بپردازد.

جان کری روز گذشته برای نخستین بار به مسکو سفر کرد. یکی از اصلی‌ترین اهداف این سفر فراهم سازی مقدمات دیدار آتی رهبران دو کشور بود.

مقامات مسکو و واشنگتن امیدوارند که دیدار آتی پوتین و اوباما نتیجه بهتری نسبت به ملاقات قبلی آنها داشته باشد. به گفته مقامات آگاه، 5 سند برای امضای سران دو کشور در حال تهیه است: در مورد اقدام برای تقویت اعتماد متقابل، همکاری در زمینه عدم گسترش هسته‌ای، مبارزه با تروریسم، گسترش روابط اقتصادی و افزایش تماس‌های بین دولتی.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول