اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موانع طرح‌های آبیاری در یزد

افزایش هزینه‌ها مانع از اجرای طرح‌های آبیاری است

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان یزد، افزایش هزینه‌ها را مانع اصلی اجرای طرح‌های آبیاری نوین در زمین‌های مستعد کشاورزی استان یزد دانست.

افزایش هزینه‌ها مانع از اجرای طرح‌های آبیاری است

سید علی‌اصغر مصطفوی در حاشیه بازدید از طرح‌های آب و خاک جهاد کشاورزی ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: حدود 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان یزد وجود دارد که 50 درصد آنها قابلیت اجرای طرح‌های آبیاری نوین را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 13 هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش طرح‌های نوین آبیاری قرار گرفته‌اند.

مصطفوی در مورد مشکلات موجود برای افزایش سطح زیر پوشش این طرح‌ها عنوان کرد: بالا بودن هزینه‌ها، یکی از اصلی‌ترین این مسائل است.

وی افزود: دولت در سال گذشته به هر هکتار 3.5 میلیون تومان معادل 80 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کرد و این در حالی است که در گذشته، هزینه اجرای آبیاری قطره‌ای در هر هکتار حدود 4 میلیون و 200 هزار تومان بود و در حال حاضر این هزینه به حدود 7 میلیون تومان در هر هکتار رسیده است.

این مسئول ادامه داد: بحث خرده مالکی همچنین کیفیت پایین منابع آبی نیز از دیگر مشکلات در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: استقبال کشاورزان استان یزد برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین خوب است و طرح‌های زیادی نیز آماده اجراست که نبود اعتبارات کافی، مانع اجرای آنها شده و باید تمهیداتی برای جلوگیری از توقف این فعالیت‌ها در استان یزد اندیشیده شود.

انتهای پیام/2464/و20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول