اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معرفی کتاب

امام‏ شناسى در قرآن و پاسخ به شبهات

کتاب «امام شناسی در قرآن و پاسخ به شبهات» نوشته على‌اصغر رضوانى کاشانى است، مؤلف در این کتاب تلاش کرده تا به پرسش‏ها و شبهاتى پیرامون مباحث امامت پاسخ دهد.

امام‏ شناسى در قرآن و پاسخ به شبهات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این روزها برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توجه مردم را به کتاب و کتاب‌خوانی جلب کرده است و دوستداران کتاب از اقصی نقاط ایران اسلامی برای بازدید از این نمایشگاه عازم تهران می‌شوند.

به این بهانه در اینجا به معرفی کتاب «امام شناسی در قرآن و پاسخ به شبهات» می‌پردازیم.

«کتاب امام شناسی در قرآن و پاسخ به شبهات» نوشته على‌اصغر رضوانى کاشانى است. مؤلف در این کتاب تلاش کرده تا به پرسش‏ها و شبهاتى پیرامون مباحث امامت پاسخ دهد.

موضوع امامت و خلافت اسلامى و جانشینى بعد از پیامبر اکرم (ص) و خصوصیات و صفات خلیفه از جمله موضوعاتى که در طول تاریخ اسلام مورد اختلاف و نزاع بین مسلمانان بوده که گاه منشأ پیدایش مذاهب مختلف اسلامى شده و گاه نیز شدّت این اختلافات منشأ درگیرى و کشمکش‏هاى شدید شده است.

ویژگى این اثر بررسى مسائل امامت از دیدگاه قرآن کریم است، از آنجا که قرآن کریم کتاب بین‌المللی اسلامى و مورد اتفاق و قبول عموم مسلمانان است، مؤلّف تلاش کرده تا به بحث و بررسى این موضوع مهم از دیدگاه قرآن پرداخته و به پرسش‏ها و شبهاتى پیرامون امامت پاسخ دهد، به این امید که هرچه بیشتر وحدت و همبستگى اسلامى نزدیک شود.

از جمله موضوعاتی که در این کتاب به آن پرداخته شده می‌توان به مسئله امامت عامه در قرآن، امامت و ولایت امیر مؤمنان علیه‏السلام در قرآن، امامت و ولایت اهل بیت علیهم‏السلام در قرآن، مرجعیت دینى اهل بیت علیهم‏السلام در قرآن و فضایل اهل بیت علیهم‏السلام در قرآن اشاره کرد.

همچنین در این کتاب مؤلف دو موضوع چرایی نیامدن نام اهل بیت علیهم‏السلام در قرآن و توجیه آیات تأویلى در شأن اهل بیت علیهم‏السلام را مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران به چاپ رسیده و در حال حاضر در غرفه این انتشارات واقع در راهرو سالن 11 نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در معرض بازدید عموم علاقمندان به فرهنگ اسلامی و شیعی قرار گرفته است.

انتهای پیام/78009/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول