اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 اردیبهشت‌ماه صورت می‌گیرد

برگزاری نشست علمی معرفی و نقد کتاب «کلام و جامعه» در قم

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه از برگزاری نشست علمی معرفی و نقد کتاب «کلام و جامعه» اثر فان اس به همت انجمن ادیان و مذاهب در پنجم اردیبهشت‌ماه خبر داد.

برگزاری نشست علمی معرفی و نقد کتاب «کلام و جامعه» در قم

حجت‌الاسلام موسی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های انجمن ادیان و مذاهب اظهار کرد: حوزه فرق و مذاهب در بین موضوع‌های علمی که نخبگان حوزوی باید درباره آن بیندیشند و به تولید علم و نظریه‌های علمی در آن حوزه بپردازند بسیار مهم بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت درست و دقیق ادیان و مذاهب و تحلیل گرایش‌های فکری و عملی موجود در بین پیروان آنها و ضرورت تبیین شیوه تعامل سازنده و تأثیرگذار بر آنها از جمله وظایف ذاتی عالمان دینی و دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه است.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه اضافه کرد: این انجمن مانند سامانه‌ای در حوزه مباحث علمی مربوط به ادیان و مذاهب ایفای نقش می‌‌کند.

وی زمینه‌سازی برای تعمیق و توسعه مباحث ادیان و مذاهب در حوزه علمیه، ایجاد زمینه مناسب برای تضارب آرا و گفت‌وگوی علمی، پرورش نیروهای مناسب، سامان بخشیدن به امور آموزش و پژوهش در زمینه مربوط، تشویق پژوهشگران و ایجاد همکاری با انجمن و مراکز علمی مربوطه را از جمله اهداف انجمن ادیان و مذاهب ذکر کرد.

اشکوری با اشاره به عملکرد پژوهشی انجمن ادیان و مذاهب گفت: کتاب‌هایی مانند سنت گفت‌وگو و مناظره، درسنامه ادیان شرقی، آشنایی با فرق تشیع، فرق تسنن و اسلام‌ستیزی در غرب از جمله کتاب‌های منتشر شده این انجمن است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 24 مقاله با حمایت انجمن و همت پژوهشگران آن تألیف شده که همگی در کتاب سنت گفت‌وگو و مناظره و فصلنامه‌های تخصصی ادیان به چاپ رسیده است.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به همایش‌ها و نشست‌های برگزار شده انجمن ادیان و مذاهب اسلامی گفت: همایش سنت گفت‌وگو و مناظره، نشست‌های جریانات جدید وهابیت، اسلام‌ستیزی در غرب و مسیحیت تبشیری در جهان اسلام از جمله نشست‌های برگزار شده این انجمن است.

وی از برگزاری نشست علمی معرفی و نقد کتاب «کلام و جامعه» اثر «فان اس» خبر داد و افزود: این نشست با حضور محمدرضا بهشتی، مدیر پروژه ترجمه و حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی برگزار می‌شود.

نشست علمی معرفی و نقد کتاب «کلام و جامعه» اثر فان اس پنجم اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول