اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری‌ابیانه:

طبق گزارشات CIA اسرائیل تا سال 2025 محو می‌شود / غرب در حمایت از تروریست‌ها هیچ مرزی قائل نیست

کارشناس عالی وزارت خارجه گفت: طبق گزارشات CIA اسرائیل تا سال 2025 محو می‌شود و به همین منظور اسرائیل و دوستداران آن به دنبال محیا کردن شرایط بقای آن در منطقه هستند و برای ادامه این روند به نفع خود به هر جنایتی دست می‌زنند.

طبق گزارشات CIA اسرائیل تا سال 2025 محو می‌شود / غرب در حمایت از تروریست‌ها هیچ مرزی قائل نیست

محمد حسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نقش دبیر کل سازمان ملل متحد به خاطر کوتاهی کردن در روند بررسی حقیقت‌یابی استفاده کنندگان از سلاح‌های شیمیایی همچون حمایت از تروریست‌ها است.

وی بیان کرد: چندی پیش سلاح‌های شیمیایی همچون گاز اعصاب که در جنگ‌های داخلی سوریه توسط تروریست‌ها استفاده شد و در پی آن دولت سوریه از سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی فوری برای بررسی و رسیدگی در راستای کشف عاملان آن شد.

کارشناس مسائل سیاسی وزارت خارجه گفت: اما دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر در اقدامی خیانت بار فقط دستور بررسی اینکه آیا سلاح‌های شیمیایی در خاک سوریه استفاده شده است یا نه را صادر کرد، بدون آنکه تاکیدی بر کشف عاملان این جنایت داشته باشد.

وی افزود: هدف از این اقدام دبیر کل سازمان ملل متحد این بود که پس از تایید استفاده شدن سلاح شیمیایی در خاک سوریه توسط هیئت اعزامی از سوی سازمان ملل بدون ذکر عامل استفاده کننده آن بتوانند سوریه را در جامعه جهانی متهم کنند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: حال سئوال اینجا است که چرا دبیر کل سازمان ملل متحد در دستور مأموریت مأموران سازمان ملل متحد، شناسایی بکار گیرنده سلاح‌های شیمیایی را از وظایف این هیئت اعزامی خارج کرده است؛ البته پاسخ آن برای ما به طور کامل مشخص است به خاطر آنکه بتوانند به واسطه این موضوع سوریه را متهم و بهانه‌ای برای حمله اخیر موشکی توسط اسرائیل بسازند.

وی در ادامه افزود: غرب در حمایت از تروریست‌ها هیچ مرز اخلاقی و انسانی را قائل نیست کما اینکه در رسیدن به منافع خودش به هیچ مرز انسانی و اخلاقی قائل نیست و از مصداق‌های بارز این ادعا می‌توان به کشتار جمعی مردم افغانستان، عراق و حمایت از تروریست‌هایی مثل ریگی در ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد.

قدیری‌ابیانه در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه دلیل این همه جنایت از جانب رژیم‌صهیونیستی در منطقه چیست، گفت: مطابق گزارشات اخیر سازمان CIA و پنتاگون تا سال 2025 اسرائیلی وجود ندارد و البته کسینجر این مدت را کمتر یعنی فقط 10 سال پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه اسرائیل غاصب و دوستداران آن به دنبال مهیا کردن شرایط بقای بیشتر آن در منطقه هستند و برای تغییر این روند به نفع خود به هر جنایتی دست می‌زند، اما هر جنایتی که روی دهد روند محو شدن اسرائیل از منطقه را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/2301/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول