اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

دلارهای نفتی دیکتاتورهای عرب را مست کرده است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: دلارهای نفتی دیکتاتورهای عرب را مست کرده و از آرامش ایران سوء استفاده می‌کنند در حالی‌که باید بدانند هر شخصی علیه نظام جمهوری اسلامی سخنی بگوید تحمل نخواهد شد.

دلارهای نفتی دیکتاتورهای عرب را مست کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جمع مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه و رده‌های تابعه اظهار کرد: شرایط حساسی بر ایران و منطقه حاکم است زیرا دشمنان اسلام ناب و مکتب تشیع گمان نمی‌کردند انقلاب تا این حد تاثیرگذار باشد به همین دلیل با مشاهده آثار فزاینده این پدیده بزرگ دست به توطئه‌چینی می‌زنند.

وی افزود: دین اسلام توانست تمدنی بزرگ را پایه‌ریزی کند اما به تدریج دشمنان سعی کردند با نقشه‌های گوناگون به تضعیف مسلمانان بپردازند؛ دنیای غرب همواره یک حس خود برتربینی نسبت به سایر ملل داشت و هیچ‌گاه حاضر نشد در برابر اسلام سر تعظیم فرود بیاورد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که دشمنان اسلام در طول تاریخ بارها علیه اسلام و کشورهای مسلمان‌نشین تاخته‌اند گفت: برخی حکومت‌های تشکیل شده در دنیای اسلام هم ضعف‌های زیادی داشتند و پادشاهان تنها به فکر خود بودند و همین امر سبب تضعیف ملل مسلمان و فقر فرهنگی و مادی مردم شد.

وی ادامه داد: در دو قرن اخیر هم شاهد بوده‌ایم کشورهای استعماری همچون روسیه و انگلستان بخش‌هایی از خاک ایران را جدا کردند و به این ترتیب ملت ایران همواره زیر سلطه بیگانگان به سر می‌بردند و حتی زمانی که مردم در سال 1332 شاه را بیرون راندند باز هم به وسیله کودتایی آمریکایی، حکومت پهلوی احیا شد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که حکومت‌های دیکتاتوری ساخته و پرداخته استکبار جهانی هستند گفت: این امر خود به انحطاط مسلمانان کمک کرد، پس از جنگ جهانی دوم هم شورای امنیت و سازمان ملل به دست کشورهای پیروز بنا شده و حقوق غیر مشروعی مانند وتو برای آنها در نظر گرفته شد، امروز هم که بیداری اسلامی رخ داده و آثار انقلاب بیش از گذشته قابل مشاهده است، اتحاد میان دشمنان علیه اسلام هم بیشتر می‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت مالی عربستان سعودی و قطر از گروه‌های وهابی و تکفیری عنوان داشت: جدیدترین اقدام وحشیانه این گروه‌ها، تخریب آرامگاه حجر بن عدی صحابی گرانقدر پیامبر اکرم (ص) است.

وی در بخش دیگری از سخنان توطئه‌چینی گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای عرب زبان علیه جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: در یکی از جلسات که سران 16 دولت عربی و نیز ترکیه حضور داشتند عنوان شده بود کشورهای عربی باید سفرای ایران را اخراج و سفرای خود را از ایران فرا بخوانند زیرا به عقیده آنها تا وقتی ایران اسلامی وجود داشته باشد منطقه روی آرامش نخواهد دید.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که نژادپرستی عربی هنوز در میان این کشورها وجود دارد ابراز کرد: لازم است نهیبی به قطر زده شود که این کشور کوچک جرأت اینگونه اقدامات را علیه ایران با عظمت نداشته باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دلارهای نفتی دیکتاتورهای عرب را مست کرده و از آرامش ایران سوء استفاده می‌کنند در حالی‌که باید بدانند هر شخصی علیه نظام جمهوری اسلامی سخنی بگوید تحمل نخواهد شد.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون در هر مقطع زمانی دارای رسالتی هستند؛ زمانی وظیفه طلاب فقط امور فرهنگی بود اما امروز حوزه‌های سیاست و نظامی هم به آن افزوده شده‌اند و روحانیون باید در این عرصه‌ها هم فعال باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که برخی افراد چنان اقداماتی را سامان‌دهی می‌کنند که حتی پس از شهادت و رحلتشان نیز مبارزه فرهنگی آنها ادامه می‌یابد گفت: حضرت زهرا (س) نمونه بارز این مسئله هستند و با مخفی بودن آرامگاهشان دشمنان اسلام تا قیامت رسوا می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت‌های حجر بن عدی از پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) بیان داشت: این صحابی گرانقدر در این مسیر به شهادت رسید و اقدام اخیر تکفیری‌ها در تخریب مقبره‌اش موجب می‌شود بازگو شدن تاریخ زندگانی این شهید راه حق همچنان موجب آگاهی و بیداری مردم شود.

وی اضافه کرد: علما مرزبانان عقیده و فکر جامعه هستند و امروز حوزه‌های علمیه و روحانیون در همه عرصه‌های دفاع از اسلام و نظام حضور دارند و وظیفه خود را انجام می‌دهند؛ یکی از عرصه‌های دفاع از انقلاب، زمینه‌سازی برای تحقق حماسه سیاسی و حضور حداکثری مردم در انتخابات است، نامزدهای این انتخابات هم باید پیش از حماسه مردمی، حماسه‌ای دیگر خلق کرده و از میان خود یک نفر را برگزینند و او را معرفی کنند؛ این شخص باید بیش از دیگران ولایت‌مدار باشد و درک بیشتری از مشکلات داشته باشد و فردی مدیر و مدبر باشد.

انتهای پیام/78004/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول