اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو:

ایران در زمینه سد سازی حرف نخست را در دنیا می‌زند

معاون وزیر نیرو گفت: در زمینه ساخت سدها، ایران در دنیا حرف نخست را می‌زند.

ایران در زمینه سد سازی حرف نخست را در دنیا می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا دائمی پیش از ظهر امروز در هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون 830 پروژه در بخش آب و آب و فاضلاب در سطح کشور در حال اجرا است که 150 پروژه در قالب طرح مهر ماندگار به زودی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: سد ماشکید علیا در سیستان و بلوچستان از جمله طرح‌های مهرماندگار است که به زودی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون وزیر نیرو با تأکید بر مدیریت مصرف آب در سطح کشور بیان داشت: سدها و تأسیسات زیربنایی انتقال و استحصال آب در کشور ایجاد می‌شود، اما آنچه مهم‌ است، مدیریت مصرف آب است.

دائمی افزود: باید در مقابل اقدامات زیربنایی، کارهای اجتماعی را نیز برای مدیریت بهتر آب توسط مردم انجام داد تا به توسعه پایدار در این زمینه دست یابیم.

این مسئول توسعه کشور را در بخش نیرو همه‌جانبه عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون از شرقی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه کشور، پیشرفته‌ترین اقدامات به‌طور همزمان در حال انجام است.

معاون وزیر نیرو در ادامه بیان داشت: این کنگره فرصت مناسبی است تا نقش جامعه مهندسی پر رنگ‌تر نشان داده شود.

دائمی در بخش آب و فاضلاب توان کشور را بسیار بالا بیان کرد و بیان داشت: در زمینه ساخت سدها، ایران در دنیا حرف نخست را می‌زند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیار بزرگی در سطح کشور در حال انجام است که در دنیا بی‌نظیر است گفت: چهارمین تصفیه‌خانه بزرگ جهان در ایران قرار دارد.

معاون وزیر نیرو از ساخت نیروگاه‌های عظیم در کشور خبر داد و گفت: ظرفیت یکی از نیروگاه‌ها هزار مگابایت است که طی چند روز آینده افتتاح می‌شود.

دائمی افزود: در شرق کشور مجموعه چاه‌نیمه‌ها احداث شده که آب مورد نیاز مردم استان را تأمین می‌کند و از کارهای بزرگی است که توسط جامعه مهندسی کشور انجام شده است.

هفتمین کنفرانس ملی مهندسی عمران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نیرو و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی از امروز به مدت دو روز در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

مقالات شرکت کنندگان در این کنگره در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت صبح و بعدازظهر به طور همزمان در 10 سالن ارائه می‌شود.

انتهای پیام/75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول