اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

درصدد اتصال بازار‌های تاریخی در پروژه میدان امام علی (ع) هستیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتصال و پیوستگی بازار‌های تاریخی در پروژه میدان امام علی (ع) استان در نظر گرفته شده است.

درصدد اتصال بازار‌های تاریخی در پروژه میدان امام علی (ع) هستیم

علیرضا نصر اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت ساماندهی بازار تاریخی اصفهان اظهار کرد: بازار‌های تاریخی از دارایی‌ها و آثار شهر محسوب می‌شود که نگاه به آنها گویای فرهنگ، تاریخ، آداب و تمام ویژگی‌ها و شاخصه‌های تاریخی شهر‌ها است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید توجه لازم را به حفظ و ساماندهی بازار‌ها و اماکن تاریخی موجود در سطح شهر‌ها داشته باشند، اضافه کرد: شهرداری، مدیریت شهری و میراث فرهنگی باید با تعامل یکدیگر راهکار‌های مورد نظر را برای مرمت و باز‌سازی بازار‌های تاریخی موجود در سطح شهر اتخاذ کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه افزوده شدن به عمر بازار‌های تاریخی به معنای حفظ تاریخ کشور است، تصریح کرد: در صورت بی‌توجهی به بازار‌ها، رها شدن یک کاشی از بازار‌های تاریخی به معنای رها شدن تاریخ کشور است.

وی با اشاره به اینکه اتصال و پیوستگی بازار‌های تاریخی در پروژه میدان امام علی (ع) اصفهان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در راستای اجرای این پروژه برای اتصال بازار‌های تاریخی تلاش می‌کند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه اتصال و پیوستگی بازار‌های تاریخی پیوستگی‌های بسیاری دارد، تاکید کرد: میراث فرهنگی وظیفه مرمت و باز‌سازی بازار‌های تاریخی را به عهده دارد و بودجه مورد نیاز برای مرمت و ساماندهی بازار‌های تاریخی باید توسط میراث فرهنگی تأمین شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان در زمان‌های مورد نیاز در راستای باز‌سازی و مرمت این اماکن با میراث فرهنگی همکاری می‌کند، گفت: بی‌توجهی به بازار‌ها سبب بروز مشکلات بسیاری در سطح شهر‌ها می‌شود لذا مسئولان باید با ساماندهی وضعیت بازار‌ها مردم را به سوی تاریخ شهر هدایت کنند.

انتهای پیام/63004/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول