اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی قم:

بیش از 44 میلیون قطعه طیور گوشتی و تخم‌گذار واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: 44 میلیون و 743 هزار و 956 قطعه طیور گوشتی، تخم‌گذار و مادر برای جلوگیری از شیوع بیماری واکسینه شدند.

بیش از 44 میلیون قطعه طیور گوشتی و تخم‌گذار واکسینه شدند

مهدی رفیعی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از بررسی جدی و دقیق مراکز تولید و نگهداری طیور و آبزیان در قم خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی سال گذشته 4 هزار و 447 بار برای نظارت از مراکز تولید و نگهداری طیور و آبزیان مراجعه کردند که در این راستا 9 هزار و 348 مورد بررسی سلامت طیور و آبزیان انجام شد.

وی افزود: از تعداد موارد بررسی شده 4 هزار و 680 نمونه برای بررسی دقیق و جلوگیری از شیوع بیماری به آزمایشگاه طیور ارسال شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم از 9 نوبت بازدید از واحدهای مرغ مادر خبر داد و افزود: هزار و 848 مورد خون‌گیری نیز برای انجام تست‌های Sp،MS، MG،AI و ND انجام شد.

وی ادامه داد: 8 هزار و 701 نمونه خون‌گیری نیز برای تشخیص بیماری‌های آنفولانزا، نیوکاسل و برونشیت عفونی و گامبو صورت گرفت که در این راستا 586 نمونه سرم مشکوک به بیماری برای تشخیص دقیق به تهران ارسال شد.

رفیعی محمدی ادامه داد: سال گذشته 385 نوبت بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون واحدهای مرغداری در زمان واکسیناسیون و مرکز توزیع واکسن صورت گرفت.

وی با اشاره به تعداد واکسن‌های انجام شده، گفت: در این مدت واکسیناسیون 44 میلیون و 743 هزار و 956 قطعه طیور گوشتی، تخم‌گذار و مادر صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با تبیین مجموع واکسن‌های توزیعی طیور و واکسن‌های تزریقی طیور خاطرنشان کرد: 215 میلیون و 619 هزار و 88 دز واکسن توزیعی طیور و 29 میلیون و 94 هزار و 180 دز واکسن تزریقی طیور انجام شد.

وی از 86 مورد بازرسی از زنبورستان خبر داد و گفت: 86 مورد بازدید از زنبورستان و 87 مورد نیز از مزارع پرورش ماهی انجام شد و 532 مورد نمونه‌برداری صورت گرفت.

انتهای پیام/78005/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول