اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهدیه الهی قمشه‌ای:

اقتصاد و خانواده دو رکن اساسی سعادت بشر است

محقق ادبیات گفت: اقتصاد و خانواده دو رکن اساسی سعادت بشر است و تا زمانی که اقتصاد نباشد جامعه‌ای وجود ندارد.

اقتصاد و خانواده دو رکن اساسی سعادت بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدیه الهی قمشه‌ای در همایش زن، اقتصاد و خانواده اظهار کرد: خانواده واحد جامعه است و زمانی که خانواده سالم در جامعه نباشد به دنبال آن اقتصاد هم نداریم.

وی با اشاره به وجود خانواده‌های سالم در جامعه افزود: با بهره‌گیری از الگوهای سالم در خاندان ائمه اطهار(ع) به خوبی می‌توان حرمت خانواده‌ها را نشان داد.

شاعر و مولوی شناس تاکید کرد: خدیجه بهترین زن بازرگان در عصر خود بود که این خود نشان از توانایی بالای زنان در مدیریت بازرگانی است.

وی به آیه قرآن اشاره  کرد که خدا فر مده است، انسان را به بهترین شکل آفریدیم و اضافه کرد: در این آیه بدون اشاره به جنسیت، زن و مرد را یکسان دانسته و در کنار یکدیگر قرار داده و هر دو با کار و تلاش می‌توانند جامعه‌ای را ارزشمند کنند.

الهی‌قمشه‌ای ادامه داد: قابلیت‌ها و توانایی‌ها زن و مرد در کنار یکدیگر ثروتی عظیم است، هر چند که نباید بر اساس سود و ضرر باشد.

وی با بیان اینکه معیارها و ارزش‌های والای انسانی در جامعه تغییر کرده است، یادآور شد: انسان باید مارک انسانیت، اخلاق و ایثار بر خود زند تا ارزش خود را به دست آورند.

محقق قرآنی گفت: خانواده‌های سالم را زمانی در جامعه داریم که زن و مرد در خدمت هم شاد و با عشق در فضای شاد و صمیمی زندگی کنند.

انتهای پیام/63007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول