اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار امام نسبت به کاندیداهای انحرافی

امام خمینی در پیام مهمی خطاب به ملت در آستانه برگزاری انتخابات تاکید کردند : باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می‎رود رأی ندهند که به چنین اشخاص اعتماد نمی‎شود کرد و رأی به آنان موجب مسئولیت خواهد بود.

هشدار امام نسبت به کاندیداهای انحرافی

رخدادهای 17 اردیبهشت 1359

چکیده

  • رهبر انقلاب در پیام مهمی خطاب به ملت در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای ملی تاکید کردند : باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می‎رود رأی ندهند که به چنین اشخاص اعتماد نمی‎شود کرد و رأی به آنان موجب مسئولیت خواهد بود.
  • بنی صدر رئیس جمهور در نامه ای به امام خمینی رهبر انقلاب خواستار تفویض برخی اختیارات به خود شد .
  • 6 نفر از عوامل شناخته شده انفجارهای اخیر خوزستان توسط پاسداران انقلاب دزفول دستگیر شدند .
  • آیت الله خلخالی: چریک های فدایی در کردستان پرچم ها و آرم های اسرائیل را برای استقبال از خلبان های رژیم صهیونیستی آماده کرده بودند و تمام درگیری های آن منطقه به عهده آنان می باشد .
  • یک بمب در مسیر خط آهن اندیمشک – اهواز و بمب دیگر داخل یک مینی بوس در بهبهان کشف و توسط پاسداران انقلاب خنثی شد .
  • حسن حبیبی سخنگوی شورای انقلاب گفت : طرح تشکیل دولت موقت در شورا مطرح خواهد شد .
  • کارتر رئیس جمهور آمریکا به احترام کماندوهای کشته شده این کشور در حمله به ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرد .
  • بنی صدر: منتظریم هیئت 7 نفره نظر خود را درباره انتخابات دور اول مجلس اعلام کند و در غیر این صورت نظر بنده این است که انتخابات دور دوم به جای این هفته هفته بعد برگزار شود .
  • سازمان مجاهدین خلق [منافقین] با انتشار اعلامیه ای خواستار حفاظت از جان مسئولان کشور در نزدیکی ایام انتخابات شد . 
اگر احتمال دادید منحرفند رای ندهید

رهبر انقلاب در پیام مهمی خطاب به ملت در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای ملی تاکید کردند : [مردم] کسانی را انتخاب کنند که صددرصد مسلمان و معتقد به احکام اسلام و متعهد به اجرای احکام اسلام و مخالف با مکتبهای انحرافی و معتقد به جمهوری اسلامی باشند. امام خمینی از مردم خواستند به کسانی که احتمال «انحراف» در آنها می رود رای ندهند .

رهبر انقلاب در این زمینه تاکید کردند :« باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می‎رود رأی ندهند ـ چه احتمال انحراف عقیدتی، اعمالی و یا اخلاقی ـ که به چنین اشخاص اعتماد نمی‎شود کرد و رأی به آنان موجب مسئولیت خواهد بود.»

امام خمینی : آنکه گفته شود خوب است به همه گروهها چه چپی و چه انحرافی رأی دهید که مجلس شورا جامع همه گروهها باشد. این یک مطلب غلطی است که منحرفین درست کرده‎اند تا در مجلس با خدعه شرکت کنند، و ملت به این مطالب انحرافی گوش فرا ندهد و به اشخاص با شرایط فوق رأی دهد

مطلب غلطی که منحرفین درست کرده اند

امام خمینی در ادامه به توطئه ها پرداخته و با اشاره به این که برخی می گویند به همه گروهها و جریان ها اعم از چپ و راست و منحرف و غیر منحرف رای دهید تا مجلس جامع همه گروه ها شود اظهار داشتند : آنکه گفته شود خوب است به همه گروهها چه چپی و چه انحرافی رأی دهید که مجلس شورا جامع همه گروهها باشد. این یک مطلب غلطی است که منحرفین درست کرده‎اند تا در مجلس با خدعه شرکت کنند، و ملت به این مطالب انحرافی گوش فرا ندهد و به اشخاص با شرایط فوق رأی دهد.(1)

بنی صدر : آزادی مطبوعات در حدود قوانین اسلامی

بنی صدر رئیس جمهور در نامه ای به امام خمینی رهبر انقلاب خواستار تفویض برخی اختیارات به خود شد . در این نامه آمده است : دستگاههای تبلیغاتی باید بر خلاف مصالح کشور و مخالف سیاست جمهوری اسلامی نباشد و آزادی آنان در حدود قوانین اسلامی باید مراعات شود. اطمینان می‎دهد که با وجود همه مشکلات در صورتی که وسائل کار در دسترس و به اختیار باشند، هیچ گونه خطری متوجه انقلاب اسلامی و کشور عزیز نخواهد شد. در بخش دیگری از این نامه وی خواستار انتخاب نخست وزیر با تصویب امام و نیز قرار گرفتن اختیار قوای انتظامی در دست رئیس جمهور شد . امام خمینی با درخواست رئیس جمهور موافقت کردند . (2)

دستگیری 6 عامل انفجار قطار و لوله های نفت خوزستان

6 نفر از عوامل شناخته شده انفجارهای اخیر خوزستان توسط پاسداران انقلاب دزفول دستگیر شدند . (3) در ماه های گذشته گروه جدایی طلب موسوم به خلق عرب تلاش گسترده ای برای ایجاد ناامنی در خوزستان به خرج داده است که انفجار لوله های نفت ، پل ها و ...در این راستا صورت می گیرد .

آیت الله خلخالی : فرمانده سابق ژاندارمری کردستان را از زندان فراری دادند

آیت الله خلخالی طی سخنانی در مسجد جامع شیراز اظهار داشت : چریک های فدایی در کردستان پرچم ها و آرم های اسرائیل را برای استقبال از خلبان های رژیم صهیونیستی آماده کرده بودند و تمام درگیری های آن منطقه به عهده آنان می باشد . وی ادامه داد : سرتیپ نیازمندی فرمانده سابق ژاندارمری کردستان که در زندان به سر می برد توسط برادرش که قاضی دادگستری است فراری داده شده است . آیت الله خلخالی افزود : مسئله کردستان به دست من حل خواهد شد . (4)

 

بنی صدر رئیس جمهور در مصاحبه ای اظهار داشت : به نظر من معرفی نخست وزیر و هیئت وزیران پیش از گشایش مجلس ضرورت دارد و در این زمینه گفت و گوهای زیادی شده است . رئیس جمهور سپس در پاسخ به سوال دیگری در این زمینه که از آقایان فروهر ، سحابی و حبیبی به عنوان نخست وزیر نام برده می شود گفت : بالاخره یک نفر عهده دار این سمت خواهد شد!
اموال دو شرکت خارجی در بوشهر مصادره شد

تنها سینمای شهر بوشهر و اموال دو شرکت خارجی مصادره شد و در اختیار بنیاد مستضعفان بوشهر قرار گرفت . این دوشرکت ژاپنی و انگلیسی بودند . (5)

طرح شورای انقلاب برای تشکیل دولت موقت

حسن حبیبی سخنگوی شورای انقلاب گفت : طرح تشکیل دولت موقت در شورا مطرح خواهد شد . وی ادامه داد : چون تقریبا اکثر اعضای فعلی کابینه نامزد نمایندگی مجلس شورای ملی شده اند و یا پست های دیگری را بر عهده دارند تشکیل دولت موقت قبل از تشکیل دولت منتخب مجلس شورای ملی ضروری و اجتناب ناپذیر است . (6)

مشاهده شی نورانی مشکوک در آسمان تهران

به دنبال تماس های مختلف مردم با روزنامه ها مبنی بر اینکه شی نورانی در آسمان تهران مشاهده کرده اند مسئول پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش گفت : از یک سال قبل مردم به ما تلفن می کردند که شی نورانی در آسمان تهران مشاهده کرده اند که از یک ماه پیش این شی نورانی هر شب بین ساعت هشت و نیم تا نه شب در آسمان تهران دیده می شود که در شمال غرب به طرف غرب حرکت می کند و سپس محو می شود که مسیر حرکت آن فرودگاه مهر آباد را نیز در بر می گیرد . وی ادامه داد : مشغول بررسی هستیم ! (7)

اعلام سه روز عزای عمومی در آمریکا

کارتر رئیس جمهور آمریکا به احترام کماندوهای کشته شده این کشور در حمله به ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرد . در این سه روز کلیه پرچم های آمریکا به حالت نیمه افراشته خواهند بود . (8)

این اعلامیه عمق نفاق سازمان مجاهدین خلق را نشان می دهد . این سازمان از مدتها پیش برای مقابله با نظام اسلامی برنامه ریزی کرده و از خرداد ماه 1360 با اعلام قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی دست به ترور گسترده مقامات کشور زد. ترور شهید بهشتی و بیش از 70 تن از مقامات کشور در روز 7 تیرماه 60 ، ترور شهیدان رجایی و باهنر ، ترور شهدای محراب و صدها ترور دیگر از جمله اقدامات منافقین در این سالها است .

نظر رئیس جمهور درباره موضوعات روز کشور

بنی صدر رئیس جمهور در مصاحبه ای اظهار داشت : به نظر من معرفی نخست وزیر و هیئت وزیران پیش از گشایش مجلس ضرورت دارد و در این زمینه گفت و گوهای زیادی شده است . رئیس جمهور سپس در پاسخ به سوال دیگری در این زمینه که از آقایان فروهر ، سحابی و حبیبی به عنوان نخست وزیر نام برده می شود گفت : بالاخره یک نفر عهده دار این سمت خواهد شد!

بنی صدر در ادامه گفت : منتظریم هیئت 7 نفره نظر خود را درباره انتخابات دور اول مجلس اعلام کند و در غیر این صورت نظر بنده این است که انتخابات دور دوم به جای این هفته هفته بعد برگزار شود . (9)

مجاهدین خلق [منافقین] نگران جان مسئولان شدند!

سازمان مجاهدین خلق با انتشار اعلامیه ای نسبت به حفظ جان مقامات کشور در روزهای انتخابات هشدار داده و تاکید کردند : بر اساس تجزیه و تحلیل اصولی قضایای مربوط به تجاوز مسلحانه اخیر امپریالیست ها به خاک وطن و نیز پاره ای از گزارشات دیگر احتمال وقوع عملیات تروریستی در نزدیکی انتخابات را باید بسیار جدی گرفت . (10)

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد 12 ، صفحه 277

2- صحیفه امام ، جلد 12 ، صفحه 276

3- اطلاعات ، 17 اردیبهشت 1359 ، صفحه 12

4- اطلاعات ، 17 اردیبهشت 1359 ، صفحه 3

5- اطلاعات ، 17 اردیبهشت 1359 ، صفحه 3

6- اطلاعات ، 17 اردیبهشت 1359 ، صفحه 3

7- اطلاعات ، 17 اردیبهشت 1359 ، صفحه 3

8- اطلاعات ، 17 اردیبهشت 1359 ، صفحه 12

9- کیهان ، 17 اردیبهشت 1359، صفحه 2

10- کیهان ، 17 اردیبهشت 1359 ، صفحه 2 ، این اعلامیه عمق نفاق سازمان مجاهدین خلق را نشان می دهد . این سازمان از مدتها پیش برای مقابله با نظام اسلامی برنامه ریزی کرده و از خرداد ماه 1360 با اعلام قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی دست به ترور گسترده مقامات کشور زد. ترور شهید بهشتی و بیش از 70 تن از مقامات کشور در روز 7 تیرماه 60 ، ترور شهیدان رجایی و باهنر ، ترور شهدای محراب و صدها ترور دیگر از جمله اقدامات منافقین در این سالها است .

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول