اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان گیلان خبر داد

اجرای طرح توانمندسازی زنان گیلان در مدیریت پسماند خانگی

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان از اجرای طرح توانمندسازی زنان در مدیریت پسماندهای خانگی این استان خبر داد.

اجرای طرح توانمندسازی زنان گیلان در مدیریت پسماند خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شیرین پارسی امروز در جمع فعالان زیست‌محیطی استان اظهار کرد: با توجه به نقش انکارناپذیر زنان در تربیت عادات خانواده و مدیریت موثر آنها در مصرف، برای ایجاد هر تغییری در فرهنگ تغذیه و مصرف خانواده و جامعه باید آگاهی بخشی را از زنان آغاز کرد.

وی افزود: جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان در راستای همین دیدگاه و دستیابی به اهداف زیست‌محیطی خود، طرحی را با عنوان «توانمند سازی زنان در مدیریت پسماندهای خانگی» برای اعضای جمعیت برنامه‌ریزی کرده و از اسفند سال 91 به اجرا گذاشته است.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان اضافه کرد: این طرح با هدف مشارکت زنان در یک برنامه عمومی سالم سازی محیط با توجه اختصاصی به مقوله محیط زیست و مدیریت مصرف تعریف شده است.

وی گفت: با اجرای کارگاه‌های آموزشی به اعضای جمعیت می‌آموزیم که چگونه با تفکیک پسماند تر و با استفاده از روند ورمی کمپوست میزان زباله‌های خانه را کاهش دهند و آن را به خاک ارگانیک تبدیل کنند و نیز تولید کرم‌های زباله‌خوار دوستدار محیط زیست را نیز در برنامه آموزشی فراگیرند.

پارسی ادامه داد: با توجه به تبلیغاتی که این روزها در کلاس‌های مختلف کشاورزی و اشتغال برای این کار در جریان است، افراد زیادی خواهان فراگیری این روش هستند.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان یادآور شد: جمعیت زنان با توجه به رسالت آگاهی‌رسانی خود این برنامه را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در جلسات متعددی با برنامه‌های آموزشی سمعی و بصری و بازدید از سایت تولید ورمی کمپوست و ارائه جعبه‌های حاوی کرم زباله‌خوار برای اجرای عملی این جعبه‌ها را در اختیار فراگیران قرار داده است.

به گفته پارسی، تمام این برنامه آموزشی با کمک کارشناسان جمعیت اجرا شده است.

این مسئول عنوان کرد: جمعیت زنان اکنون مشغول اجرای طرح آموزش تولید ورمی کمپوست را در 30 روستای گیلان با همکاری استانداری انجام می‌دهد.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح را با کمک نهادهای متولی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی استان اجرا کنیم.

وی با تصریح بر اینکه معضل زباله در استان گیلان بسیاری از بخش‌های زندگی و سلامتی شهروندان و روستاییان را مورد تهدید قرار داده است، یادآور شد: باید برای آن برنامه‌های بلند مدت و اثرگذار را با کمک نهادهای مردمی به اجرا گذاشت.‌

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول