اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

همزمان با تشدید اعتراضات به حضور پایگاه «ماناس» در قرقیزستان

گروهی از جوانان قرقیز: کشور را از تهدید حضور نظامی آمریکا پاک می‌کنیم

گروهی از جوانان قرقیزی اعلام کردند که تحت عنوان پاکسازی کشور از تهدیدات آمریکا در تلاش هستند تا تظاهراتی آرام برگزار کنند.

گروهی از جوانان قرقیز: کشور را از تهدید حضور نظامی آمریکا پاک می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، گروهی از جوانان قرقیزی موسوم به «عناصر جان» اعلام کردند که تحت عنوان پاکسازی کشور از تهدیدات آمریکا در تلاش هستند تا روز هفت می (17 اردیبهشت) تظاهراتی آرام برگزار کنند.

این گروه تصریح کردند که به همه شهروندان قرقیز این فرصت را خواهند داد تا نظرات خود را درباره حضور مرکز حمل‌ونقل آمریکا در «ماناس» بیان کنند.

جوانان عناصر جان هشدار دادند که می‌خواهند به جامعه جهانی و دولت قرقیزستان نشان دهند که دیگر نمی‌خواهند گروگان ماشین جنگی آمریکا باشند.

بخشی از نارضایتی مردم قرقیز از ادامه حضور نظامیان آمریکایی به هنجارشکنی‌های آنان در قرقیزستان باز می‌گردد و بخشی از آن نیز به نادیده گرفتن حقوق اجتماعی مردم قرقیز و رعایت نکردن ضوابط قانونی از جمله قوانین زیست محیطی باز می‌گردد.

تخلیه سوخت جنگنده‌های آمریکایی بر فراز مزارع محدود کشاورزی این کشور اولین اقدام نظامیان آمریکایی در تخریب مزارع مردم قرقیز و آسیب رساندن به محیط زیست این کشور بوده است.

کارشناسان معتقدند که کشاورزی در برخی روستاها در قرقیزستان نابود شده و ساکنان این مناطق در شرایط اکولوژی نامناسبی زندگی می‌کنند.

این در حالی است که چندی پیش ده‌ها نفر از جوانان قرقیز با راه‌اندازی تجمعی اعتراضی در مقابل سفارت آمریکا در «بیشکک»، خواستار خروج هر چه سریعتر نظامیان آمریکایی از خاک قرقیزستان شده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول