اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه علمیه و حسینیه مسجد جامع مرند

بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه علمیه و حسینیه مسجد جامع در شهرستان مرند با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مدیر حوزه علمیه‌های کشور در مراسمی آغاز شد.

بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه علمیه و حسینیه مسجد جامع مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، ساختمان حوزه علمیه صاحب الزمان مرند با زیربنای یک هزار و 560 متر مربع در سه طبقه دارای کتابخانه، 40حجره کلاس‌های درس، سالن همایش است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 هزار تومان احداث و راه‌اندازی شده است.

همچنین افتتاح حسینیه مسجد جامع امام خمینی مرند در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر650 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی از دیگر طرح‌های بود که با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مدیر حوزه علمیه‌های کشور جمعی از ائمه جمعه و فرمانداران استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی افتتاح شد.

امام جمعه مرند با اشاره به حضور مردم شریف در دوران سخت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از 672 نفر شهید والامقام یک هزار و 780 نفر جانباز 121 نفر آزاده و پنج هزار و 400 نفر رزمنده تقدیم نظام جمهوری اسلامی در دامن خودش دانشمندان بزرگی همچون آیت الله حجت کوه کمری، آیت الله میرزا علی اکبر مرندی، ملا مهر علی زنوزی، آیت الله میرزا رضی زنوزی و آیت الله علی آقا مدرس زنوزی و سرداران شهید کسایی، پورشریفی، اوهانی و شهید کلانتری و ستارگانی که هر کدام در زمان خویش نور افشانی کرده‌اند و برخی از این بزرگان نیز در این حوزه تعلیم یافته‌اند از برکات حوزه برشمرد.

حجت السلام علی نعمت‌زاده افزود: قدمت تاریخی حوزه در شهرستان مرند به 300 سال قبل برمی‌گردد این حوزه را از حوزه‌های کهن و عالم پرور در کشور ذکر کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 100 نفر طلبه جوان از 7 استان کشور مشغول به تحصیل علوم دینی در این حوزه هستند.

وی افزود: حوزه علمیه مرند در طول دو سال گذشته با کسب رتبه‌های اول علمی و برتر المپیاد استانی یکی از حوزه‌های موفق در تعلیم معارف و علوم اسلامی در استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

امام جمعه مرند احداث ساختمان مستقل برای حوزه خواهران و تکمیل مصلای بزرگ برای اقامه نماز جمعه را از طرح‌های مهم در دست اجرا برشمرد.

حجت‌السلام و المسلمین سیدرضا تقوی‌دامغانی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر در 724 شهر در سراسر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود،گفت: کمال و خوشبختی انسان‌ها در گرو عزت و شجاعت است و نظام جمهوری اسلامی ایران هم نشات گرفته از قیام سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور در ادامه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و رواج برگزاری نمازهای جمعه با تدبیر عالمانه حضرت امام قوت گرفت و این یکی از دژهای محکمی برای وحدت بین مردم و مسئولان شد.

وی اظهار کرد: در 24 خرداد امسال مردم ما با شرکت گسترده در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز شوراها و ریاست جمهوری و انتخاب یک فرد اصلح که بتواند از مشکلات مردم را حل کند با در دیگر حضور حماسی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

حجت‌السلام  عبدالرحیم فرهانی معاون آموزشی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه برای دانش آموختگان نخبه و مستعد در حوزه‌ها را با برگزاری علاقمندان به تحصیل معارف اسلامی را برای تمام قشرهای دانشگاهی، فزهنگی، دانش‌آموزان، کارمندان ادارات و بازاریان در موضوعات گوناگون ادبیات عربی، منطق،احکام ،عقاید، قرآن را از برنامه‌های مهم در حوزه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/60002/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول