اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم:

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه چتر حمایتی بر سر طلاب است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم با اشاره به خدمات گوناگونی که این مرکز به طلاب ارائه می‌دهد گفت: خدمات این مرکز چتری حمایتی برای طلاب محسوب می‌شود.

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه چتر حمایتی بر سر طلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد محمودی امروز در نشست مطبوعاتی که در دفتر مدیریت مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم برگزار شد مرکز خدمات حوزه‌ علمیه را مرکزی علمی ذکر کرد و بیان داشت: این مرکز با سرانگشت هنرمندانه اساتید اداره می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نبش قبر «حجربن عدی» در کشور سوریه اشاره و ابراز کرد: این اقدام عملی غیر شرعی و غیر انسانی است که هیچ دینی و آیینی چنین هتک حرمتی را برنمی‌تابد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان قم ضمن اعلام انزجار از این عمل متوحشانه گروه‌های تکفیری تصریح کرد: این عمل توهینی بزرگ محسوب می‌شود و از نظر اسلام شیعی و اهل سنت نبش قبر میت کاری حرام و غیر انسانی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نبش قبر از نظر همه علمای اسلام اقدامی غیر انسانی است علمای شیعه جهان و برخی علمای اهل سنت این عمل مذبوحانه را محکوم کردند.

محمودی در ادامه به تدوین مأموریت مرکز خدمات حوزه علمیه از سال گذشته تا کنون اشاره و ابراز کرد: در این مأموریت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به عنوان پشتیبان و حامی طلاب و مراکز حوزه علمیه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به ارائه خدمات ویژه‌ای به طلاب می‌پردازد، اذعان کرد: در نظر گرفتن پایین‌ترین سقف معیشتی طلاب از جمله خدماتی است که در این مرکز به طلاب زیر پوشش ارائه می‌شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان قم بیان کرد: حمایت از معیشت طلاب همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است و با هدف ساده زیستی این خدمت به طلاب ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این مرکز، فروشگاهی برای رفاه حال طلاب ایجاد کرده که 15 قلم کالای اساسی و مورد نیاز زندگی یک خانواده به صورت نقد و اقساط عرضه می‌شود.

محمودی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با دو سازمان بیمه‌ تأمین اجتماعی و خدمات درمانی همکاری دارد گفت: برای رفاه حال طلاب با بیمه سینا قراردادی منعقد شده که طلاب و خانواده آنان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته و از خدمات بیمه تکمیلی استفاده ‌کنند.

وی به تبیین برخی خدماتی که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به طلاب ارائه می‌کند پرداخت و تصریح کرد: این مرکز به صورت فراگیر تمام حوزه‌های علمیه شیعه و سنی سراسر کشور را زیر پوشش دارد و به آنها خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم با اشاره به گسترش چتر حمایتی این مرکز برای مراکز علمیه شیعی و اهل سنت گفت: اکنون 15 هزار و 800 طلبه اهل سنت زیر پوشش خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قرار دارند.

وی اذعان داشت: هیچ طلبه غیر شیعی در قم تحصیل نمی‌کند و همه طلاب ایرانی و خارجی که در قم به تحصیل اشتغال دارند شیعه هستند.

محمودی افزود: هماهنگی با سیاست‌های کلی مرکز مدیریت حوزه علمیه و رهنمودهای مراجع معظم تبلیغ از دیگر ویژگی‌های این مرکز است.

وی توجه به جنبه‌های عاطفی طلاب با پیوست فرهنگی را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که برای طلاب زیر پوشش این مرکز در نظر گرفته شده است.

محمودی تلاش برای حفظ مناعت طبع و عزت طلاب را از دیگر سیاست‌های اجرایی این مرکز ذکر کرد و گفت: وام قرض‌الحسنه به طلابی که منزل ندارند به عنوان تسهیلات اجاره خانه اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون در مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان قم 63 هزار پرونده تحصیلی موجود است که از این تعداد فقط 41 هزار پرونده تحصیلی فعال وجود دارد.

به گفته مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان قم فرزندان طلاب از بدو تولد زیر پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قرار می‌گیرند و دختران تا قبل از ازدواج و پسران تا سن 18 سالگی فقط می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

انتهای پیام/78005/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول