اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل UIC:

سند ظرفیت خاورمیانه در امور سیاسی تأثیرگذار است

مدیرکل UIC گفت: گام بعدی ما پس از پیگیری کنفرانس کنونی، ارائه سند ظرفیت‌های منطقه‌ای در خاورمیانه است که دستاوردهای آن وظیفه UIC است و می‌تواند در حیطه سیاسی و اقتصادی تأثیرگذار باشد.

سند ظرفیت خاورمیانه در امور سیاسی تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، «ژان پییر لوبینو» در دومین روز از یازدهمین مجمع رؤسای راه‌آهن‌های خاورمیانه عضو UIC که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، در ابتدای صحبت‌های خود با بیان اینکه پردیس در زبان فارسی به معنای بهشت است، اظهار کرد: در مدت 24 ساعتی که در اصفهان هستم، احساس می‌کنم در پردیس هستم.

وی ضمن تشکر از اینکه به جای اینکه چنین اجلاسی در تهران برگزار شود، در اصفهان برگزار شد از دفتر مرکزی UIC خاورمیانه تشکر کرد، افزود: این مجمع حرکت نمادین برای ما دارد، چرا که فرصتی ایجاد می‌کند تا عملکردها و دستاورهای جلسه نخست این مجمع در سال 2007 را با جلسه کنونی مقایسه‌ و این یافته‌ها را برای ارتقای حمل و نقل ریلی در خاورمیانه به‌کار گیریم.

وی افزود: باید تاکید کنم از سال 2007 تا کنون ریاست آقای کارمان سبب پیشرفت و توسعه ریلی و ارتقای منطقه خاورمیانه در سطح جهان شده است.

مدیرکل UIC با اشاره به اینکه دستاوردهای جدید سبب تغییرات می‌شود، تصریح کرد: از زمانی که RAME و UIC نخستین دستاورهای خود را برای توسعه صنعت ریلی ایجاد کردند، شاهد اقداماتی بودیم که مهمترین آن تأسیس دفتر منطقه‌ای UIC خاورمیانه در تهران بود.

وی ادامه داد: همین امر سبب شد فضا برای همکاران منطقه‌ای در خاورمیانه باز باشد و هم اکنون نقش هماهنگ کننده آن با کشورهای عضو به وضوح مشخص است.

لوبینو گفت: این دفتر در برگزاری سمینارها، جذب متخصصان در کشورها و پیدا کردن شرکت‌های عضو جدید بسیار فعال و تأثیرگذار بوده است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه RAME  استفاده قویتری از دفتر منطقه‌ای را به عنوان محل هماهنگ کننده اقدامات این مجمع انجام می‌دهد، گفت: متخصصان فنی UIC در این دفتر منطقه‌ای ظرفیت ارائه طرح‌های اولیه و فعالیت‌های جدیدی برای طرح‌های عملیاتی را دارد.

مدیرکل UIC با بیان اینکه در حال حاضر کشور ترکیه، ایران، سوریه، در این مجمع عضو هستند، گفت: با وجود این همه عضو مجمع آمادگی پذیرش کشورهای اردن، قطر، امارات متحده را به عنوان نمایندگی در منطقه دارد.

وی تصریح کرد: RAMI اکنون به یک سازمان حرفه‌ای تبدیل شده است که روحیه‌ همکاری قوی را با وجود تنش‌های سیاسی و اقتصادی در منطقه خاورمیانه را دارند و شرکت‌های عمرانی علاقمند به پیوستن به این مجمع هستند.

لوبینو ادامه داد: روزی می‌رسد که RAME کل منطقه را پوشش و تمام نهادهای مالی در منافع کل راه‌آهن دخیل باشند که به این منظور UIC و RAME ارتباطات حرفه‌ای بیشتری با شبکه منطقه‌ای برای سود بخشی به راه‌آهن ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تخصص و آموزش نسل آینده در راه‌آهن مهم است، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف سازماندهی و انتقال دانش فنی و تشریک دانش با نسل بعدی ضروری است و یکی از مهم‌ترین وظایف این مجمع به شمار می‌رود.

مدیرکل UIC اظهار کرد: نخستین کارگاه آموزشی در اکتبر 2012 با عنوان نقش ایمنی راه‌آهن در ایران تشکیل شد که فرصت‌های جدید آموزشی را برای تمام راه‌آهن‌های کل کشورهای خاورمیانه به همراه داشت.

وی همچنین کنفرانس مرتبط با چشم انداز پروژه‌های آتی در توسعه ریلی که در عمان برگزار شد را از دیگر دستاوردهایی دانست که خروجی آن منجر به بیانیه عمان بود که این بیانیه فرصتی داد که همه پروژه های منطقه خاورمیانه را در اروپا اطلاع رسانی کنند.

لوبینو با بیان اینکه UICدر سطح جهانی وظیفه اطلاع رسانی در مورد اقدامات خود را دارد، تاکید کرد: پیگیری کنفرانس کنونی و دستاوردهای آن وظیفه UIC است که گام بعدی ما ارائه سند ظرفیت‌های منطقه‌ای در خاورمیانه است که می‌تواند در حیطه سیاسی و اقتصادی تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها چنین سندی را تدوین کردند و من از اعضای منطقه خاورمیانه دعوت می‌کنم برای تدوین این سند چند جانبه تلاش کنند، گفت: انتظار داریم با همکاری دوستان شرقی خود این سند تا دو هفته آینده به اتمام برسد.

مدیرکل UIC اضافه کرد: از شما درخواست دارم بر اساس مقررات 2009 UIC اقدامات آموزشی لازم برای شبکه راه‌ آهن توجه بیشتر داشته باشید و در فعالیت‌های بیشتر ی سهیم باشید.

انتهای پیام/63012/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول