اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زودتر از موعد مقرر

تعمیرات اساسی واحد شیرین‌سازی پالایشگاه فجر جم پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین‌سازی (واحد 4200) در شرکت پالایش گاز فجر جم به پایان رسید.

تعمیرات اساسی واحد شیرین‌سازی پالایشگاه فجر جم پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از جم مدیرعامل پالایشگاه جم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه جم با تولید بیش از 27 درصد گاز کشور نقش اساسی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

رحیم اسلامی افزود: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نقش این پالایشگاه بسیار تأثیرگذار است و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

وی اضافه کرد: تعمیرات اساسی در پالایشگاه اهمیت زیادی دارد و با تلاش کارکنان و مدیران اقدامات لازم در این مسیر انجام گرفته است.

مدیر عامل پالایشگاه جم خاطرنشان کرد: انجام تعمیرات اساسی هشت ردیف شیرین‌سازی شرکت پالایش گاز فجر جم از بیستم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی گفت: واحد 2 شیرین سازی نخستین واحدی است که مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت که در این واحد برج‌های جذب، احیاء و همچنین مبدل‌های آمین، فن‌های هوایی، اسیدی و آمینی و همچنین مخازن و تانک‌های مربوطه مورد تعمیرات اساسی قرار گرفتند.

وی افزود: به طور متوسط 120 نفر از نیروهای ارکان ثالث، کارگری و همچنین 40 نفر از نیروهای رسمی به عنوان ناظر به طور مستقیم در هر واحد شیرین سازی درگیر تعمیرات اساسی هستند.

این مسئول با اشاره به پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی نخستین واحد شیرین‌سازی بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی این واحد به مدت 15 روز یعنی 3 روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده به اتمام رسید و این واحد بدون هیچ خطری در مدار تولید قرار گرفت.  

اسلامی افزود: در این واحد شیرین‌سازی، علاوه بر به‌کارگیری اصول و مقررات HSE، بر اهمیت دستیابی به انجام کار با کیفیت تاکید شد و همچنین تلاش شد که اجرای فعالیت‌های تعمیراتی و شستشوی تجهیزات زودتر از برنامه پیش‌بینی شده صورت گیرد و نسبت به انجام کارهای غیر قابل پیش بینی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: انتظار می‌رود با یاری خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان و کارگران در واحدهای مختلف پالایشگاه ، تعمیرات اساسی سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته  بدون حادثه، با کیفیت و به موقع به اتمام برسد تا با شروع فصل سرما امکان تولید حداکثری گاز برای پالایشگاه فراهم شود.

انتهای پیام/2451/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول