اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از تیر ماه صورت می‌گیرد

بازگشت هندبال قم به لیگ برتر بعد از 9 سال / حمایت صبا از هندبال قم در هاله‌ای از ابهام

هندبال استان قم بعد از حدود 9 سال یک بار دیگر در مسابقات قهرمانی لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور حضور می‌یابد، اما حضور نماینده قم با نام صبا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بازگشت هندبال قم به لیگ برتر بعد از 9 سال / حمایت صبا از هندبال قم در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در سال‌های آغازین دهه 1380 بود که ورزش دوستان قمی همانند فوتسال علاقه زیادی به رشته ورزشی هندبال داشتند و یک هفته در میان، با حضور در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به تماشای بازی‌های نماینده هندبال قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور می‌نشستند.

در آن سال‌ها حضور تیمی مانند ارم کیش در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در کنار تیم هندبال جام الکتریک در لیگ برتر هندبال باشگاه‌های ایران، سالن دو هزار نفری حیدریان قم را هر هفته به جهنمی برای تیم‌های میهمان نمایندگان قم تبدیل می‌کردند.

اما سال 1383 با سقوط نماینده قم به لیگ دسته پایین‌تر یعنی دسته اول هندبال باشگاه‌های کشور همراه بود و بعد از آن نیز مسئولان هندبال قم فراموش کردند که باید از دسته پایین برای راهیابی مجدد به لیگ برتر تلاش کنند و به طور کامل هندبال را به فراموشی سپردند.

بعد از حدود سه یا چهار سال وقفه و از زمانی که تشکیلات هیئت هندبال با روی کار آمدن کادر جدید تغییر یافت، هندبال قم بار دیگر حضور در سطح اول هندبال باشگاهی کشور را از رقابت با حریفان در لیگ دسته اول آغاز کرد و سرانجام در سال 1391 توانست بار دیگر به لیگ برتر باز گردد.

صعود صبا به لیگ برتر به عنوان قهرمان دسته اول هندبال کشور

در سال 1391 هندبال قم با نام صبا یکی از 10 تیم حاضر در پیکارهای لیگ دسته اول هندبال مردان باشگاه‌های کشور بود و توانست با تشکیل کادر فنی مجرب و توانمند و جذب بازیکنان کارآمد، خود را به عنوان قهرمان به لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور برساند.

اکنون تنها کمتر از دو ماه دیگر به آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور باقی مانده است ولی هنوز هیچ سرنوشت روشنی در انتظار تیم هندبال صبای قم وجود ندارد و کسی نمی‌داند که صبا قصد حضور در لیگ برتر را دارد یا مسئولان هیئت هندبال قم باید چاره‌ای دیگر بیندیشند.

بعد از تعطیلات سال جدید مسئولان هیئت هندبال قم در پی تعیین سرنوشت آینده هندبال قم مرتب بین اداره کل ورزش و جوانان استان قم، باشگاه صبا و حتی استانداری قم که متولی باشگاه صبا است رفت و آمد می‌کنند اما گویا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

قرعه کشی لیگ برتر در خرداد

این در حالی است که در فدراسیون هندبال همایشی با عنوان لیگ برتر 92، فرصت‌ها و تهدید‌ها با حضور نمایندگان تیم‌های لیگ برتر آقایان به عنوان نخستین جلسه سال جدید هندبال کشور برگزار شد تا تدابیر لازم برای فصل جدید لیگ برتر هندبال اتخاذ شود.

به حداقل رساندن نقاط ضعف لیگ سال قبل، فراهم کردن بستری مناسب برای حضور هرچه فعال‌تر تیم‌ها و تدوین تقویم مناسب برای مسابقات پیش رو از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود در حالی که قرار شد فصل جدید لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور از تیر ماه سال جاری آغاز شود.

این در حالی است که فرصت تیم‌ها برای تحویل مدارک به منظور شرکت در بازی‌های فصل جدید لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور تا دهم خرداد ماه در نظر گرفته شده است و قرعه کشی 93- 92 هندبال کشور نیز روز بیست و نهم خرداد ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/78002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول