اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دور دوم مذاکرات ترکیه و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط در سرزمین‌های اشغالی

هیئتی از ترکیه امروز (دوشنبه) وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شوند تا میزان غرامت برای خانواده قربانیان حادثه کشتی مرمره در سال ۲۰۱۰ را با طرف اسرائیلی مورد بحث قرار دهند و آن را نهایی کنند.

دور دوم مذاکرات ترکیه و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، هیئتی از ترکیه قرار است امروز دوشنبه به منظور انجام دور دوم مذاکرات آشتی‌جویانه با اسرائیل، وارد سرزمین‌های اشغالی شود.

بر اساس این گزارش، این سطح‌ بالاترین هیئت ترک است که طی سه سال گذشته از سرزمین‌های اشغالی بازدید می‌کند.

جروزالم‌پست مدعی شد، به دنبال تهدیدات فزاینده سوریه و ایران، اسرائیل و ترکیه به دنبال ترمیم رابطه تنش‌آلود خود و عادی‌سازی روابط‌شان هستند.

روابط ترکیه و اسرائیل سال 2010 به دنبال کشتار 9 فعال ترک در کشتی مرمره، به تنش کشیده و قطع شد. مارس سال جاری بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بعد از دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به خاطر این حادثه عذرخواهی کرد. بعد از، ماه گذشته (آوریل) هیئتی از اسرائیل عازم آنکارا شد تا با هیئتی از ترکیه دیدار کند و درباره مباحث پیرامون این ماجرا از جمله پرداخت غرامت به خانواده قربانیان این حادثه گفت‌وگو کنند.

در نشست ماه آوریل دو طرف درباره مکانیسم محاسبه رقم غرامت به توافق رسیدند که شامل پارامترها و اصول آن بود اما درباره مبلغ نهایی بحثی صورت نگرفت. انتظار می‌رود در نشست امروز، مبلغ غرامت مورد بحث قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول