اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

بلد نیستیم بستر معروفات را فراهم کنیم/ فقط شعار می‌دهیم

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ما هنوز بلد نیستیم که بسترهای امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنیم و فقط شعار می‌دهیم.

بلد نیستیم بستر معروفات را فراهم کنیم/ فقط شعار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در همایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ تذکر لسانی با بیان اینکه نماز، زکات، حجاب، عفاف و تقوا عامل حیات انسان است اظهار داشت: عوامل حیات‌بخش بشر نیاز به حراست و حفاظت دارند.

وی ادامه داد: به برکت امر به معروف خوبی‌ها مانند نماز، زکات و روزه زنده می شود و نهی از منکر ما را از بدی‌ها دور می‌کند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به صورت مطلوب اجرایی شود در آن صورت مدینه فاضله‌ای خواهیم داشت.

وی در ادامه به مهریه‌های سنگین در ازدواج جوانان اشاره کرد و یادآور شد: در اسلام موضوعی به نام مهریه سنگین نداریم و به فرموده پیامبر اسلام مهریه سنگین باعث اختلاف و دشمنی بین خانواده‌ها می‌شود.

طه‌محمدی یکی دیگر از بدعت‌های جامعه امروز را افزایش میزان طلاق دانست و ابراز داشت: در این موضوع خود زنان هم نقش دارند که باید این بدعت را با انجام معروفات در جامعه، از بین ببریم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی ندارد ابراز داشت: ما باید آمران به معروف و ناهیان از منکری تربیت کنیم که در خور این کار باشند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: باید برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید درد دین داشت.

به گفته وی نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر را به صورت بخشنامه‌ای اجرا کرد چون به این شکل جواب نمی‌دهد.

محمدی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم که امر به معروف و نهی از منکر به حقیقت کلمه زنده شود باید انسان‌هایی را تربیت کنیم که احساس زنده کردن معروفات و از بین بردن منکرات را در خود ایجاد کنند.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول