اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

در قلع و قمع بناهای غیرمجاز با کسی تعارف نداریم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران گفت: در قلع و قمع بناهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی با کسی تعارف نداریم.

در قلع و قمع بناهای غیرمجاز با کسی تعارف نداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مازندران، رضا عظیمی در کارگاه آموزشی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی گفت: تأمین امنیت غذایی در شرایط کنونی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای دستیابی به امنیت غذایی، حفظ بستر تولید یکی از ارکان مهم است.

وی افزود: نقش جهاد کشاورزی در تولید و تأمین امنیت غذایی، یک نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار بوده و در این زمینه، نوع فعالیت‌های جهاد کشاورزی و زحمات در این بخش، ویژگی‌های خاصی دارد چون با بحث امنیت غذایی کشور سر و کار دارد.

این مسئول ادامه داد: در شرایطی که تحریم‌های سختی علیه کشورمان به اجرا در آمد ما شاهد شکوفایی بخش کشاورزی بودیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران به تنهایی نقش عمده و مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد و لازمه تأمین این امنیت، حفظ بستر تولید و اراضی کشاورزی است، حفظ کاربری اراضی را بسیار مهم و حیاتی برشمرد.

عظیمی گفت: باید یک عزم ملی و استانی برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به وجود آید تا این امنیت همچنان پایدار بماند و همه باید به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا کنند تا جلوی دلالان و سوداگران زمین گرفته شود و حاشیه امنیت برای اینگونه افراد از بین برود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در بخشی از سخنان خود با تأکید بر اینکه در قلع و قمع بناهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی با کسی تعارف نداریم، ادامه داد: همدلی و هم‌افزایی خوبی با دستگاه قضایی به وجود آمده و مراکز جهاد کشاورزی به عنوان خط مقدم تولید وظیفه اولیه و سنگینی در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز دارند و هرگونه تهدید اراضی، ساخت و ساز غیرمجاز را گزارش کنند.

وی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست عزم خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز جزم کنند تا امنیت غذایی کشورمان همچنان پایدار بماند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول