اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل درباره ضرورت حمله به سوریه در روزهای آتی

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل با ادعای اینکه حملات هوایی اسرائیل به دمشق نشانه وخامت بحران سوریه است، مدعی شد که احتمالا آمریکا به حمله به سوریه آن هم از طریق عملیات‌های هوایی و نه زمینی طی روزهای آینده متوسل خواهد شد.

ادعای نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل درباره ضرورت حمله به سوریه در روزهای آتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، «بیل ریچاردسون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل و فرماندار ایالت «نیومکزیکو» در مصاحبه با شبکه خبری «ای بی سی» مدعی شد که اقدامات رژیم صهیونیستی و حملات اخیر تل آویو علیه دمشق پایتخت سوریه سیگنالی برای ایران، حزب الله لبنان و احتمالا آمریکا محسوب می شود مبنی بر اینکه شرایط در سوریه رو به وخامت است و اینکه احتمالا به یک اقدام نظامی محدود آمریکا در طی روزهای آینده علیه سوریه نیاز خواهد بود.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که با این وجود «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا ترجیح می دهد که به جای اعزام نظامیان خود به خاک سوریه، علیه سوریه عملیات هوایی داشته باشد.

چنین خبری در شرایطی گزارش می شود که سناتور «جان مک کین» از ایالت «آریزونا» نیز مدعی شده است که حملات هوایی اسرائیل به دمشق پایتخت سوریه به بهانه متوقف کردن رسیدن محموله های موشکی به دست حزب الله لبنان، دولت واشنگتن را برای ارائه کمک به مخالفان سوری تحت فشار بیشتری قرار می دهد آن هم در شرایطی که اخیرا گزارش هایی منتشر می شود که نشان می دهند دولت آمریکا مشغول بررسی تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری است.

مک کین همچنین ضمن اینکه تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری و ایجاد منطقه امن در سوریه از سوی آمریکا شده است، در انتقاد از اظهارات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه سیستم دفاع هوایی سوریه چالشی پیش روی حملات هوایی آمریکا است، اعلام کرد که: اگر ارتش آمریکا نتواند به سیستم دفاعی سوریه نفوذ کند، به معنای این است که ما حسابی دلارهای مالیات دهندگان را تلف کرده ایم.

این سناتور جنگ طلب آمریکایی در ادامه مدعی شد که کشورش می تواند دفاع هوایی سوریه را از طریق موشک های کروز از کار بیندازد و مسیرهای پرواز سوریه که بر اساس ادعای مک کین تجهیزات مورد نیاز سوریه از طریق روسیه و ایران از طریق این مسیرها تامین می شود را بمباران کند.

مک کین همچنین گفت که آمریکا می تواند از سکوهای پرتاب موشک های پاتریوت برای دفاع از منطقه امن ایجاد شده در سوریه که هدف از آن حفاظت از شورشیان و پناهندگان سوری است، استفاده کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول