اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

تله‌گذاری 58 هکتار از اراضی گوجه برای کاهش استفاده از سموم

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از تله‌گذاری بین مزارع گوجه فرنگی این شهرستان به منظور کاهش آلودگی و استفاده از سموم شیمیایی خبر داد.

تله‌گذاری 58 هکتار از اراضی گوجه برای کاهش استفاده از سموم

نادر پوررکنی امروز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شوشتر 710 هکتار است که بین 58 هکتار از مزارع این شهرستان تله‌گذاری فرمونی ایجاد شده است.

وی با اشاره به تله‌گذاری فرمونی بین مزارع گوجه فرنگی شوشتر افزود: تله‌گذاری فرمونی بین اراضی گوجه‌فرنگی به منظور استفاده کمتر از سموم شیمیایی و کاهش آلودگی محیط زیست انجام می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شوشتر افزود: به منظور کاهش استفاده از سموم شیمیایی، تولید محصولات سالم و اورگانیک، کاهش آلودگی محیط زیست برای ردیابی و شکار پروانه شب پره گوجه فرنگی تله‌گذاری فرمونی انجام می‌شود.

پوررکنی اضافه کرد: این تله‌گذاری فرمونی در 58 هکتار از اراضی گوجه فرنگی شوشتر انجام شد که خوشبختانه نتیجه مطلوبی در بر داشته است.

وی درباره عملکرد گوجه فرنگی افزود: پیش بینی می شود که 17 هزار و 750 تن عملکرد گوجه در سطح شهرستان در سال‌جاری برداشت شود.

به گزارش خبرنگار فارس حشره بالغ شب پره به طول 10 میلی‌متر و نقره‌ای رنگ است که نوع ماده آن قادر است تا 260 تخم بروی برگ گیاهان میزبان بگذارد و کرمی که از این تخم‌ها ایجاد می شود بلافاصله برگ را سوراخ کرده و از بافت برگ و بعد گوشت آن تغذیه میکند.

استفاده از این فرمون‌ها برای اختلال درجفت‌یابی پروانه‌ها انجام می‌شود که این یک روش بیولوژیکی جایگزین استفاده از سموم شیمیایی است و باعث کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود. 

انتهای پیام/72006/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول