اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای 2 مرحله طرح شبنم رخ داد

نصب 39 هزار و 932 بارکد بر روی اجناس در اسدآباد

رئیس امور صنفی اسدآباد گفت: در اجرای طرح شبنم 39 هزار و 932 بارکد بر روی اجناس در شهرستان اسدآباد نصب شده است.

نصب 39 هزار و 932 بارکد بر روی اجناس در اسدآباد

محمدحسین نگهداری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در اجرای طرح شبنم نخستین شهرستانی است که در سطح استان توانسته به طور کامل این طرح را اجرا کند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق و تشکیل تیم‌های بازرسی به صورت مشترک با برخی ارگان‌ها توانسته‌ایم 39 هزار و 932 بارکد را روی اجناس نصب کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح شبنم تعداد 12هزار و 432 بارکد درخواستی از سوی اصناف داشته‌ایم، افزود: در این مرحله تعداد 189 مورد بازرسی، 27 پرونده تشکیل و 96 کالا کشف شده که 11 فقره پرونده تبرئه شدند و مرحله به صورت کامل اجرا شده است.

رئیس امور صنفی اسدآباد در ادامه اضافه کرد: از هفت فقره پرونده ارسالی به تعزیرات حکومتی در این اداره تبرئه و به مبلغ ارزش 65 میلیون و 760 هزار ریال محکوم شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد 28 هزار و 300 مورد بارکد از سوی اصناف درخواست داده است، اذعان داشت: از این تعداد 27 هزار و 500 مورد بارکد نصب شده است.

نگهداری خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از حقوق شهروندی و کسبه مسائلی چون گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری کالا و خدمات، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم صدور صورتحساب، ضرر و زیان به اشخاص ثالث و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی از تخلفات صنفی محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: تبلیغ محصولات کالاها و یا خدمات برخلاف واقع، فروش کالا از طریق قرعه‌کشی، ایجاد خسارت به افراد حقیقی و حقوقی با فروش فوق‌‌العاده و  اقساطی، برگزاری حراج غیر قانونی، تداخل صنفی، نداشتن صندوق مکانیزه از دیگر تخلفات صنفی است که با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

رئس امور صنفی شهرستان اسدآباد یادآور شد: مردم می‌توانند برای رسیدگی به تخلفات اصناف با شماره 124 واحد بازرسی صنعت، معدن و تجارت و یا شماره 3226554 تماس بگیرند.

 انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول