اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کشت و صنعت امام خمینی خبر داد

افت عملکرد به دلیل شوری آب در کشت و صنعت

رئیس کشت و صنعت امام خمینی گفت: امسال به دلیل شوری آب رودخانه کارون با افت عملکرد مزارع نیشکر در کشت‌ و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر مواجه شده‌ایم.

افت عملکرد به دلیل شوری آب در کشت و صنعت

ناصر مجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: شوری آب رودخانه کارون در شرایط کنونی 2 هزار و 700 است که این میزان باید در شرایط عادی بین 600 تا 800 باشد و در واحدهای جنوبی طرح توسعه نیشکر این میزان از شوری آب در مقطع شوشتر نیز بیشتر است.

وی در مورد پساب آب خارج شده از این کارخانه گفت: آبی که از کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر به عنوان پساب خارج می‌شود کمتر از شرایط استاندارد آلایندگی دارد و این کارخانه مجوز دارد تا 10 درصد آلاینده به آب بیافزاید ولی در شرایط کنونی میزان آلاینده‌های وارده به پساب خروجی این شرکت هشت درصد است.

رئیس کشت و صنعت امام خمینی ادامه داد: زه‌هایی که از این شرکت خارج می‌شود چند بار آزمایش می‌شود که از نظر کیفیت به اکوسیستم رودخانه تاثیر منفی نگذارد.

مجدی اضافه کرد: بر همین مبنا آزمایشگاه‌های مجهزی ساخته شده است که روزانه آنالیز پساب‌های خارج شده را گزارش می‌دهند و این آزمایشگاه‌ها زیر نظر محیط زیست کار می‌کنند.

رئیس کشت و صنعت امام خمینی درباره باگاس و ملاس تولید شده در این شرکت بیان کرد: میزان باگاس تولید شده 230 هزار تن و ملاس تولید شده 22هزار تن است.

مجدی افزود: باگاس حاصل شده برای کارخانه های MDF سازی و ملاس تولید شده به عنوان الکل به توسعه رازی فرستاده می‌شود.

وی درباره تولید شکر عنوان کرد: امسال تولید شکر درکشت و صنعت 700 هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته  بدلیل شوری آب 10 تن در هکتار افت عملکرد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 72006/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول