اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روحانی لبنانی در گفت‌وگو با فارس:

حامیان تروریست‌ها در سوریه مسئول نبش قبر «حجر بن عدی» هستند

یک روحانی سرشناس لبنانی تاکید کرد که کشورهای حامی تروریست‌های سوریه مسئول نبش قبر «حجربن عدی» هستند.

حامیان تروریست‌ها در سوریه مسئول نبش قبر «حجر بن عدی» هستند

آیت الله «سامی خضر» از علمای لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس گفت: افراد مسلح با حمله به مزار «حجربن عدی» جنگ طایفه‌ای و فتنه مذهبی را دنبال می‌کنند. آنها می‌خواهند شیعیان هم وارد واکنش شوند.

وی افزود: حجربن عدی صحابه‌ای بود که همه شیعه و هم سنی به آن احترام می گذاشتند و وهابی‌ها به دنبال از بین بردن دوستی مذاهب اسلامی هستند.

این روحانی برجسته لبنانی گفت: وهابی‌ها در تونس، لیبی، مصر عراق سوریه فعال شده‌اند و کشورهایی که از آنها حمایت سیاسی نظامی ومالی می‌کنند، مسئول اقدامات آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه سخنان افرادی چون شیخ قرضاوی و اقدامات تروریست‌ها در یک راستا قرار دارد، تصریح کرد: قرضاوی با دستور قطر که اجرا کننده خواست آمریکا و اسرائیل در منطقه است، عمل می‌کند.

آیت الله سامی خضر ابراز داشت که قرضاوی وظیفه دارد که گروه‌های تروریستی را تشویق کند تا در مقابل کسانی که علیه رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند، وارد جنگ شوند.

وی ابراز داشت: تروریست‌هایی که در سوریه هستند به دنبال دموکراسی وحقوق مردم نیستند بلکه آنها با تخریب‌های خود می‌خواهند، کشور سوریه را تضعیف کنند.

این روحانی شیعه تاکید کرد: قرضاوی نقش واسط و حامی مذهبی تروریست‌ها را دارد و کمک می‌کند تا طرفدارانش از همه جا به سوریه بروند.

وی تصریح کرد که فقط آمریکا و اسرائیل از جنگ طایفه‌ای سود می‌برند، اکنون اسرائیل واقعا خوشحال است چرا که مقاومت سوریه در حال آسیب دیدن است و همینطور آمریکا که نتوانست در عراق و افغانستان به هدف خود دست پیدا کند، اکنون با این وضعیت در حال تضعیف مقاومت است.

سامی خضر با بیان اینکه تروریست‌های القاعده‌ای و سلفی مورد حمایت ترکیه، قطر و عربستان هستند، ابراز داشت: باید به مردم این حقیقت را بگویم که شیعه و سنی علیه یکدیگر دشمن نیستند بلکه باید گفت که سلفی‌ها و وهابی‌ها دشمن همه شیعیان هستند.

این روحانی اظهار داشت که آنها همانطور که علیه شیعیان می‌جنگند با شافعی‌ها، حنفی‌ها و حنبلی‌ها نیز می‌جنگند و دشمنی دارند.

وی افزود: حجربن عدی یکی از صحابه رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) بود که همه به وی طی سال‌های طولانی احترام می‌گذاشتند، وهابی‌ها هرگز چنین چیزی را درک نمی‌کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول