اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

حل مشکلات مردم جزو سیره اهل بیت(ع) است/ ‌برای موفقیت کاندیداهای اصلح دعا می‌کنم‌

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: امروز مردم گرفتار مشکلات مختلفی هستند و اگر به سیره اهل بیت(ع) بنگریم در می‌یابیم که عمده توجه آنها برای شاد کردن مردم از طریق حل مشکلاتشان بوده است.

حل مشکلات مردم جزو سیره اهل بیت(ع) است/ ‌برای موفقیت کاندیداهای اصلح دعا می‌کنم‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار با علیرضا زاکانی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری و جمعی از اعضای جبهه حماسه‌سازان اظهار کرد: ارتباط با مراجع تقلید تاثیرات خوبی دارد؛ یکی از اهداف امام خمینی(ره) از انقلاب این بود که روحانیت و سیاست‌مداران با هم در ارتباط باشند زیرا رژیم‌های گذشته دین و سیاست را در تقابل با هم قرار داده بودند.

وی افزود: امروز هم رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید درصدد نزدیکی میان مسئولان و حوزه‌های علمیه هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی برای خدمت به جامعه و مردم باید حرص و آز داشت گفت: حل مشکلات، برطرف کردن نیازهای جامعه و حذف مکروهات و ناراحتی‌ها از میان ملت هدف از این شوق خدمت است.

وی ادامه داد: امروز مردم گرفتار مشکلات و گرفتاری‌های مختلفی هستند و اگر به سیره اهل بیت(ع) بنگریم در می‌یابیم که عمده توجه آنها برای شاد کردن مردم از طریق حل مشکلاتشان بوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه لازم است افراد مختلف که احساس اصلح بودن می‌کنند خود را به دیگران معرفی‌کنند گفت: وقتی همه نامزدها برنامه‌هایشان را تشریح کنند آنگاه مردم قدرت انتخاب خواهند داشت و بهترین فرد را بر می‌گزینند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مراجع و رهبری هیچ گاه رأی خود را آشکار نمی‌کنند تا بر مردم تاثیر بگذارند بلکه ملت خود باید شایستگی و لیاقت افراد را بشناسد و رئیس جمهور را برگزیند؛ شورای نگهبان نیز شایستگی‌های اولیه برای کاندیداها را تشخیص می‌دهد و صلاحیت‌ها را تایید می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر فرد اصلح انتخاب شود دغدغه‌های رهبری و مراجع برطرف می‌شود گفت: وظیفه ما در درجه نخست دعا در حق همه افرادی است که صلاحیت مدیریت کشور را دارند تا جامعه از سرگردانی نجات یافته و اهداف اصیل انقلاب تحقق یابد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه ایران و قم خانه و کشور امام زمان(عج) هستند عنوان داشت: همان طور که ایشان توجه ویژه‌ای به کشور ما دارند ما نیز باید در راستای تحقق اهداف مورد نظر ایشان تلاش کنیم.

انتهای پیام/78004/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول