اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه‌ای

دانشجویان شرق مازندران هتک حرمت صحابه پیامبر را محکوم کردند

بسیجیان دانشجوی شرق مازندران در شهرستان نکا در بیانیه‌ای هتک حرمت صحابه پیامبر را محکوم کردند.

دانشجویان شرق مازندران هتک حرمت صحابه پیامبر را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نکا در بیانیه‌ای نبش قبر حجر بن عدی از صحابه رسول‌اکرم (ص) و حضرت علی (ع) را محکوم کرد.

دانشجویان بسیجی این واحد دانشگاهی، هتک حرمت و نبش قبر حجربن عدی را عملی ننگین و وحشیانه دانستند و در بیانیه خود یادآور شدند: هتک حرمت و نبش قبر این صحابی بزرگوار پیامبر(ص) قلوب مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرد.

در ادامه آمده است: بارها شاهد هتک حرمت به اعتقادات مسلمانان بوده‌ایم که این موضوع به هیچ‌ عنوان قابل قبول نبوده و جامعه جهانی باید نسبت به آن واکنش مناسب نشان دهد، چراکه همه ادیان قابل احترام بوده و کسی حق توهین به سایر مذاهب و اعتقادات پیروان آن‌ را ندارد.

بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی نکا یادآور شدند: شقاوت و سنگدلی به جایی رسیده است که قبر انسانی که جام شهادت را در 14 قرن پیش نوشیده، هتک حرمت شود و جنازه او را از قبر بیرون می‌آورند؛ البته گروه‌هایی که در فتنه طائفه‌ای و مذهبی گرفتار شده‌اند یک تفکر انزواگرایانه را در دستور کار خود قرار داده‌اند و این اقدام نشان می‌دهد که این گروه‌ها به دنبال آزادی و دموکراسی نیستند، بلکه خواهان به راه‌انداختن درگیری‌های طایفه‌ای و مذهبی هستند.

در این بیانیه اعلام شد: گروه تکفیری وابسته به برخی کشورها از جمله عربستان و قطر که نه تنها به مسلمانان رحم نمی‌کند؛ بلکه به قبور یاران پیامبر(ص) نیز احترام نمی‌گذارد، باید بداند این عمل زشت و دور از انسانیت که همه مسلمانان جهان و همه علمای اسلام آن را کاری حرام و قبیح می‌شمارند و نشانه دوری این گروه از اسلام و وابستگی به جهان کفر است.

دانشجویان نکایی ابراز داشتند: بر تمامی مسلمانان جهان لازم است که این حرکت را محکوم کنند و بر همه علمای اسلام در تمام کشورها نیز لازم است که به طریق گوناگون، جلوی این نوع بی‌حرمتی‌ها را بگیرند و عاملان این جنایت را مجازات کنند، در غیر اینصورت این بی‌حرمتی‌ها گسترش پیدا کرده و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.

بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی نکا این حادثه ناگوار را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و علمای اسلام در تمام بلاد و مسلمانان جهان و مردم مظلوم سوریه تسلیت گفته و از خداوند بزرگ خواستند، شر این توطئه‌گران به خودشان بازگردانده شود.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول