اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌هاشمی شاهرودی در واکنش به هتک حرمت بارگاه حجر بن عدی:

خوارج زمان با عنوان جهاد مرتکب ننگین‌ترین جنایات می‌شود

عضو خبرگان رهبری با صدور پیامی هتک حرمت به مرقد حجر بن عدی صحابه پیامبر(ص) و یار با وفای حضرت علی(ع) را محکوم کرد و گفت: خوارج زمان ننگین‌ترین جنایات را که هیچ شریعت آسمانی و قوانین انسانی نمی‌پذیرد با عنوان جهاد مرتکب می‌شوند.

خوارج زمان با عنوان جهاد مرتکب ننگین‌ترین جنایات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی آمده است: جنایت و اهانتی که به مرقد صحابی جلیل القدر، حجر بن عدی وارد شد جنایتی هولناک بود که پیشانی انسانیت از آن به عرق شرم نشسته و از سوی همه شریعت‌های آسمانی و نظام‌های حقوقی بشری محکوم و غیر قابل بخشش است.

در ادامه این پیام تصریح شده است: نبش قبور مؤمنان به ویژه صحابه بزرگ پیامبر (ص)، اولیاء و شهدای گران‌قدر اسلام، از زشت‌ترین نوع هتک حرمت نسبت به مقدسات دینی و اسلامی بوده و از بزرگ‌ترین جنایات و گناهان کبیره به شمار می‌آید که عاملان آن مستحق اشد مجازات هستند.

در بخش دیگری از این پیام خاطرنشان شده است: امثال این گونه حوادث که با رهبری و هدایت گروه موسوم به (القاعده) و همفکران آنها از دیگر گروه‌ها انجام می‌شود از حقیقتی خطیر پرده بر می‌دارد که بی‌شک باید همه مسلمانان به آن توجه کرده و آن را درک کند و آن این است که این گونه تحرکات ویرانگر تکفیری که با عنوان جهاد انجام می‌شود هرگز صبغه اسلامی ندارد بلکه فعالیت‌های خرابکارانه استعمارگران در کشورهای اسلامی است که در راستای بقاء و امتداد خط شرم آور خوارج در تاریخ اسلام صورت می‌گیرد.

اکنون نیز ادامه همان جریان، بذر تکفیر را در بلاد اسلامی پاشیده و مرتکب زشت‌ترین جنایات با پوشش عنوان جهاد در راه خدا می‌شوند، در حالیکه اسلام و مسلمانان از آنان و کردار ننگینشان بیزارند.

در این پیام افزوده شده است: این حرکت انحرافی که امروزه مسلمانان گرفتار آن شده‌اند مصلحت امت اسلام و وحدت و عزت آنان را تهدید و چهره مسلمانان را در برابر دنیا مخدوش می‌کند.

برخی از ویژگی‌های این گروه انحرافی که با نقاب اسلام پا به عرصه گذارده از قرار ذیل است:

اول: آنان همچون خوارج در تاریخ صدر اسلام، هر کسی که افکار باطلشان را نمی‌پذیرد، متهم به کفر و بی دینی می‌کنند.

دوم: آنان همچون خوارج زشت‌ترین و ننگین‌ترین جنایات و منکرات را که هیچ یک از شرایع آسمانی و قوانین انسانی نمی‌پذیرد با عنوان جهاد مرتکب می‌شوند.

سوم: ایشان وابسته و متکی به استکبار و کفر جهانی هستند و منافع و مصالح صهیونیسم و دشمنان اسلام را در جهان اسلام تأمین می‌کنند.

چهارم: ایشان با به کارگیری خشونت، ترور و کشتن افراد بی گناه، بذر فتنه و دشمنی و اختلاف را در پیکر امت اسلامی کاشته و با به نمایش گذاشتن اعمال ننگینشان در شبکه‌های ماهواره‌ای، چهره‌ای کریه و زشت از دین مبین اسلام در برابر جهانیان و اهل ادیان دیگر به معرض تماشا می‌گذارند.

با توجه به این نکات بر هر یک از فرزندان غیرتمند اسلام فرض مسلم است که با دقت و جدیّت ملتفت این خطری که امت اسلامی را در برگرفته است، باشند و برای مقابله و دفع آن به پا خیزند و تلاش کنند تا امت اسلامی فریب خورده این جریان نگردند و از حرمت دین مبین اسلام و شکوه این امت مبارک دفاع کنند. باید با بیان نکاتی که ذکر شد و اینکه این جریان شوم به کلی از حقیقت اسلام ناب و روح دین بیگانه است به روشنگری بپردازند تا نسل پاک نهاد ما که در مسیر رشد و تعالی است هرگز گرفتار خدعه و نیرنگ ایشان نگردد.

انتهای پیام/2258/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول