اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از تحصن ‌اعتراض‌آمیز روحانیون کاشان گزارش می‌دهد

دفاع دیار مؤمنان از یار امیرمؤمنان ...

دیگر سخن از سرزمین و کشوری دیگر و حتی دادوستدهای مرسوم عرصه سیاست نبود، اینجا هویت شیعی بود که استمداد می‌طلبید و صفیری متعلق به سفیر شیر خدا بود که از نای قبری به ظاهر تهی بر می‌خاست.

دفاع دیار مؤمنان از یار امیرمؤمنان ...

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، هنوز طعم شیرین میلاد دخت نبی اکرم(ص) در کام‌ها باقی مانده بود که خبری این حلاوت را به تلخی مبدل ساخت.

حتی کسانی که بی‌تفاوت به هیاهوهای سیاسی از کنار اخبار و گزارش‌های تحولات سوریه با بی‌میلی عبور می‌کردند با دیدن تصویری مربوط به «الغوطه» دمشق مبهوت شدند.

دیگر سخن از سرزمین و کشوری دیگر و حتی داد و ستدهای مرسوم عرصه سیاست نبود؛ اینجا هویت شیعی بود که استمداد می‌طلبید و صفیری متعلق به سفیر شیر خدا بود که از نای قبری به ظاهر تهی بر می‌خاست.

آری این تصویر مظلومانه به نبش قبر همراه رسالت و یار امامت تعلق داشت؛ همان کسی که در جوانی به همراه برادرش به پیامبر(ص) ایمان آورد تا از سابقونی باشد که در برنایی طعم هدایت را چشیده است و در جوانی شمشیر زدن در کنار وصی نبی(ص) را نیز تجربه کرد؛ آن دلاوری که مشت فتنه جمل را خواباند و بغض غربت صفین را در نهروان فریاد زد.

سخن از حجر بن عدی است که پس از شهادت مولایش به کسوت حمایت از پسر مظلومش درآمد و حتی در موج تیرهای طعنه صلح، کریم اهل بیت را تنها نگذاشت؛ آنچنان که امامش به او فرمود: «اگر در میان یارانم چند نفر مثل شما را داشتم زیر بار این نرمش نمی‌رفتم».

صحبت از تخریب مدفن کسی است که دوباره به دست مأموران معاویه‌صفت زمان آزار دید و به جرم حمایت از حریم ولایت داغ هتک حرمت را بر روی سینه‌اش مشاهده کرد.

اما در این میان «جبهة‌النصره» هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که تنها چند ساعت پس از انتشار فیلم‌های به زعم خودشان فتح و نصرت، این چنین خشم شریف مسلمانانی که حتی نام مسلک‌شان شیعه نیست؛ برانگیخته شود و انزجارشان را این چنین بی‌واسطه نثارشان کنند.

اما در این عرصه غیرت دینی علما و روحانیون بار دیگر در خط مقدم قرار گرفته‌ و با برپایی تحصن‌ها و تجمعات اعتراض‌آمیز در حوزه‌های علمیه سراسر کشور نسبت به این هتک حرکت واکنش نشان دادند.

مراکز فرهنگی و مدارس علمیه دارالمؤمنین کاشان نیز همراه با سایر حوزه‌های نشر دهنده معارف اهل بیت (ع) به پا خاست و اندوه توأم با خشم خود را با تعطیلی دروس نشان دادند.

حوزه آیت‌الله یثربی(ره) کاشان به عنوان یکی از حوزه‌های علمیه برجسته کشور نیز به این قافله حماسه دینی پیوست و به برپایی محفلی در این خصوص همت گمارد. 

مدیر حوزه علمیه آیت‌الله یثربی(ره) کاشان در حاشیه این تحصن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: جنایتی که گروهک تکفیری النصره در نبش قبر حجر بن عدی کندی از یاران خاص مولا علی(ع) انجام داد در زمره جنایات تاریخی تکفیری‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسین‌حسینی با اشاره به اینکه حجر بن عدی یکی از یاران و صحابی پیامبر(ص) نیز به شمار می‌رفته، اضافه کرد: در حالی که شیعیان را متهم می‌کنند که نسبت به شأن و جایگاه صحابی رسول‌الله (ص) بی‌توجه هستند، اما امروز می‌بینیم کسانی که خود مدعی پیروی از سنت پیامبر و اصحاب او هستند این چنین نسبت به مدفن یکی از یاران رسول خدا (ص) که به اذعان علمای اهل سنت مردی زاهد، غیروابسته به دنیا، شجاع و مستجاب‌الدعوه است، جسارت می‌کنند.

وی، ثابت‌قدم بودن حجر در راه ولایت اهل بیت را یکی از ویژگی‌های ممتاز این شخصیت بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: این بزرگوار از روزهای نخستین مسلمان شدن تا آخرین لحظه عمرش همواره بر پیمان دفاع از اسلام استوار بود و برخلاف کسانی که در میانه راه از طریقت مولای متقیان دست کشیدند، هیچگاه دچار غفلت و گرفتار نفس خویش نشد.

این کارشناس دینی با قدردانی از موضع صریح علما و مراجع عظام تقلید، آن را نشانه بصیرت حافظان دین و مذهب تشیع دانست.

حجت‌الاسلام احسان اصولی که مسئولیت سخنرانی این تحصن را برعهده داشت نیز با لحنی اندوهناک از غربت شیعه در روزگار کنونی گفت و از اینکه چگونه قبور همراهان و یاران خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز از هتک حرمت‌ها امنیت ندارد ابراز شگفتی و تأسف کرد.

وی، این اقدام را کوردلانه توصیف کرده و ادامه داد: آن چیزی که دشمنان اهل بیت (ع) را به اقداماتی چنین وادار می‌کند، ترس آنان از نشر فرهنگ علوی و تعالیم آل‌الله است.

حجت‌الاسلام کاظم رمضان‌زاده، روحانی دیگری است که به واسطه حضور در این تحصن هم‌کلام‌مان شد و ابراز داشت: این اقدام وحشیانه نشان داد دشمنان معارف اهل بیت (ع) به هیچ یک از احکام و آداب اسلامی و حتی حقوق انسانی پایبند نبوده و تنها بدعت‌های خود را محترم می‌شمارند.

وی با بیانی سرشار از احساس بیان داشت: چگونه می‌توان ادعای مسلمانی داشت، اما این چنین به قبر یکی از مجاهدانی که بارها برای دفاع از پرچم اسلام شمشیر زده، اهانت کرد.

در ادامه گذارمان به عالم دینی دیگری افتاد که عمامه مشکی‌رنگ او خبر از سیادت و سروری وی می‌دهد.

حجت‌الاسلام سید عباس میرحبیبی که کلام محزونش خبر از دل مجروحش می‌داد، عاملان این اقدام را کینه‌ورزانی بی‌مقدار دانست که حتی نسبت به قبور یاران مکتب ائمه معصومین(ع) بغضی دیرینه‌ دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه، سابقه درخشان حجر بن عدی در همراهی مولای متقیان امام علی(ع) را یادآور شد و مجازات توهین‌کنندگان به پیکر این بزرگوار را از خدای منان مسئلت کرد.

انتهای پیام/63009/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول