اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

184 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور 184 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده که بیش از 20 میلیون نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند.

184 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیقلی حیدری بعد از ظهر امروز در دومین جشنواره فارغ‌التحصیلی مرکز علمی کاربردی تعاون همدان با بیان اینکه علم مقطع خاصی ندارد، اظهار داشت: همه موظف هستیم که در طول زندگی علم بیاموزیم و با یکدیگر تبادل نظر و افکار داشته باشیم.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در این جلسه گفت: فراغت از تحصیل به این معنی است که شما دانشجویان برای مقاطع آینده آماده شدید و این مقطع تحصیلی فقط پایه‌ای برای مقاطع دیگر است.

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دانشگاه علمی کاربردی فضایی را برای دانشجویان ایجاد کرده که بتوانند بر اساس آن برای شرایط آینده و بازار کار آماده شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو دارد، ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک در رشته‌های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب خواهیم کرد. 

حیدری با بیان اینکه بخش تعاون دانشگاه علمی کاربردی بسیار گسترده است، ادامه داد: در این بخش 14 گرایش اصلی و بیش از 100 گرایش فرعی در زمینه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت تدریس می‌شود. 

وی ابراز داشت: دانشگاه علمی کاربردی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که بخشی از فارغ‌التحصیلان بعد از اتمام تحصیل به عنوان مدرس در این دانشگاه در دوره‌های مختلف آموزشی تدریس کنند. 

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد یک میلیون نفر عضو هیئت مدیره 184 هزار تعاونی هستند بیان داشت: با توجه به کم‌سواد بودن این افراد، نیازمند آموزش و ارتقاء سطح علمی هستیم.

وی ابراز داشت: دانشگاه علمی کاربردی برای توانمندسازی نیروهای انسانی بخش تعاون برنامه‌ریزی کرده است.

حیدری اضافه کرد: دانشگاه علمی ـ کاربردی برای آن دسته از واحدهای صنعتی، تعاونی و کشاورزی که در بخش‌های خود با مشکلاتی روبرو هستند برنامه‌ریزی کرده تا با انجام طرح‌های پژوهشی مشکلات آن‌ها را حل کند.

وی با اشاره به ایده‌پردازی در دانشگاه علمی کاربردی، آن را به دو صورت مجازی و حضوری دانست و ابراز داشت: در شیوه مجازی، کارها در سایت تعاون انجام می‌شود و در روش حضوری نیز در مراکز دانشگاهی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این مهم با ارائه طرح و ایده و با مشورت اساتید و تأیید آنها، به مرحله اجرایی وارد می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه انجمن علمی تعاون سال گذشته با موافقت وزارت علوم تشکیل شد، تصریح کرد: انجمن علمی تعاون مشتمل بر 150 استاد دارای تجربه کافی در زمینه تعاون، تشکیل شده و امیدواریم شاخه دانشجویی این انجمن برای نخستین بار در کشور در استان همدان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/89019/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول