اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کهگیلویه عنوان کرد

ارائه بیمه اجتماعی به مددجویان کمیته امداد شهرستان کهگیلویه

مدیر کمیته امداد کهگیلویه گفت: بیش از دو هزار نفر از مددجویان این نهاد حمایتی از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

ارائه بیمه اجتماعی به مددجویان کمیته امداد شهرستان کهگیلویه

عنایت رحیمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، بیمه‌های اجتماعی را از راهکارهای توانمندی مددجویان دانست و اظهار داشت: ورود بیمه‌های اجتماعی تحول عظیمی در کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان ایجاد کرده است.

وی در ادامه افزود: به همین منظور در سال گذشته تعداد 591 خانوار با جمعیت دو هزار و 580 نفر تحت حمایت بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

مدیر کمیته امداد کهگیلویه اعتبار صرف شده برای این طرح را بالغ بر شش میلیارد ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه عمر و بازنشستگی مجریان طرح‌های خودکفایی، زنان سرپرست خانوار شهری از طریق بیمه‌های اجتماعی به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند انجام خواهد شد.

وی هم‌چنین خودکفا شدن 415 خانوار تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در سال گذشته را از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی در راستای حمایت از مددجویان برشمرد.

رحیمی‌نیا گفت: در سال‌های اخیر اقدامات مهمی از سوی کمیته امداد برای ایجاد اشتغال و فرصت شغلی در شهرستان کهگیلویه به وجود آمده که این مهم با همکاری بانک‌های عامل انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی خانواده‌ها، خاطر نشان کرد: توانمندسازی و خودکفا شدن خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از اساسی‌ترین اولویت‌هاست که با پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار محقق می‌شود.

مدیر کمیته امداد کهگیلویه  عنوان کرد: این مهم با اجرای طرح‌های اشتغالزایی در سال گذشته موجب شد که 415 خانوار خودکفا گردیده و از چرخه حمایتی خارج شوند.

رحیمی‌نیا افزود: این خانواده‌ها با دریافت وام‌های خودکفایی در زمینه کشاورزی، دامپروری، صنفی صنعتی، حمل و نقل و خدمات طرح‌های موفقی را اجرا کردند که موجب استقلال مالی خانواده‌ها و عدم وابستگی آنان به حمایت‌های کمیته امداد و در نهایت خروج از گردونه حمایت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه رویکرد و سیاست کلی این نهاد از حمایت به توانمند سازی و خوداتکایی خانواده‌ها تغییر یافته، گفت: به تمام خانواده‌های تحت حمایت با توجه به توانایی و داشتن شرایط و ظرفیت‌های موجود در هر منطقه وام خودکفایی اعطاء خواهد شد.

وی در ادامه ابراز داشت: بیش از هفت هزار مورد بازدید از طرح‌های اشتغال فعال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در این شهرستان صورت گرفته است.

رحیمی‌نیا توانمند سازی و اشتغال خانواده‌های تحت حمایت را از رئوس برنامه کاری کمیته امداد شهرستان دانست و افزود: این مهم بر اساس اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات بانک‌ها و اعتبارات کمیته امداد جهت اجرای طرح‌های خودکفایی در سرفصل‌های کشاورزی، دامپروری، صنفی صنعتی و خدمات اجرایی می شود.

رحیمی‌نیا با اشاره به سیاست‌های این نهاد در جهت خودکفایی و اشتغال خانواده‌های تحت حمایت یادآور شد: با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب بحمدلله فرصت خوبی برای توانمند‌سازی افراد تحت حمایت فراهم شده و سالانه بخشی از افراد تحت حمایت این نهاد به مرحله توانمندسازی و خوداتکایی می‌رسند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار طرح خودکفایی فعال در شهرستان کهگیلویه در رشته‌های مختلف صنفی صنعتی، خدمات، کشاورزی، دامداری، دامپروری، صنایع دستی، حمل نقل و پرورش زنبور وجود دارد.

مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه افزود: در سال گذشته توسط کارشناسان این نهاد به صورت مستمر هفت هزار و 206 مورد بازدید انجام گرفت که نتایج حاصل از آن خودکفایی 415 خانوار از مجریان این طرح‌ها در سال گذشته بود.

وی آمادگی این نهاد را برای مشارکت مددجویان و اقشار آسیب پذیر در خصوص اشتغال پایدار و رسیدن به خوداتکایی و خودکفایی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی اعلام کرد.

انتهای پیام/82016/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول