اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد

تحصیل 350 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی تعاون همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در حال حاضر تعداد 350 دانشجو در سه رشته کامپیوتر، حسابداری و امور تعاون در مقطع کاردانی در دانشگاه تعاون همدان مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 350 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی تعاون همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی ظهر امروز در دومین جشنواره فارغ‌التحصیلی دانشجویان مرکز علمی کاربردی تعاون همدان با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، اظهار داشت: همه انبیا معلم بودند و به رهروان خود دعوت به دین را آموزش می‌دادند.

وی ادامه داد: انبیا با هدف کار برای رضای خدا، با سعه صدر کار می‌کردند و در دعوت مردم به دین و در کل آموزش جامعه هیچ گاه خسته نمی‌شدند.   

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: انبیا و ائمه اطهار(ع) همه اطلاعات و معلومات خود را به شاگردان خود می‌آموختند و برخی از شاگردان که توانایی فراگیری بیشتری را داشتند از علوم بیشتری بهره‌مند می‌شدند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه در کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها به موضوع انتقادپذیری کمتر توجه می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات بارز ائمه اطهار(ع) انتقادپذیری آنها بود که این مهم را به شاگردان خود یاد می‌دادند.

اقلامی در ادامه با بیان اینکه در ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه علمی ایران در دنیا مطرح شده است، یادآور شد: مقاله‌های علمی که در ایران ارائه می‌شود در سطح جهان مطرح و اثرگذار است.

وی ادامه داد: ایران در زمینه‌های مختلفی چون ساخت تجهیزات و ادوات دفاعی و دیگر علوم و فناوری‌ها پیشرفت خیلی خوبی داشته و برای مثال ایران اسلامی بعد از آمریکا و انگلیس سومین کشور دنیاست که قرنیه چشم عمل می‌کند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در ادامه با بیان اینکه اسلام موافق علم، پژوهش و پیشرفت است، گفت: ایران اسلامی با توجه به اینکه همه زمینه‌ها برای افتخارآفرینی در علم را فراهم کرده باید در همه علوم برترین باشد و پیشرفت و توسعه علمی سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی ابراز داشت: دانشگاه علمی کاربردی تعاون همدان از سال 74 تاسیس شده و تاکنون تعداد 2 هزار و 100 نفر دانشجو از آن فارغ‌التحصیل شدند.

اقلامی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 350 دانشجو در سه رشته کامپیوتر، حسابداری و امور تعاون در مقطع کاردانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اضافه کرد: دانشگاه علمی کاربردی تعاون همدان بسترهای لازم را برای پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلی کارشناسی را فراهم کرده و در آینده نزدیکی در این مقطع جذب دانشجو خواهیم داشت.

وی در ادامه به هدف دانشگاه علمی کاربردی در امر جذب دانشجو اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه تعاون و همه دانشگاه‌های علمی کاربردی با هدف نزدیکی علم به بازار کار جذب دانشجو دارند و ما در این دانشگاه علم را به عمل تبدیل می‌کنیم.

اقلامی افزود: دانشگاه علمی کاربردی به یکی از دغدغه‌های دانشجویان که بعد از فارغ‌التحصیلی به دنبال کار و اشتغال هستند، توجه کرده و با تطبیق علم و عمل و تربیت دانشجویان آنها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

وی تصریح کرد: فار‌غ‌التحصیلی شروع است و به این معنا نیست که فرد بعد از فارغ‌التحصیلی کارهای علمی خود را تعطیلی می‌کند، بلکه از مقطعی به مقطع دیگر می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در پایان گفت: بازار به افرادی توانمند نیاز دارد و دانشگاه علمی کاربردی با ادغام علم و عمل افراد را آماده ورود به بازار می‌کند.

انتهای پیام/ 89019/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول