اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس رئیس خانه صنعت و معدن کشور:

طرح حساب ویژه تولید به دنبال حل مشکلات نیست

نایب رئیس خانه صنعت و معدن کشور گفت: نام طرح ایجاد حساب ویژه، حمایت از تولید است اما قرار نیست، مشکل تولید رفع شود بلکه در پی حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی هستند.

طرح حساب ویژه تولید به دنبال حل مشکلات نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، داریوش هندویی رئیس خانه صنعت و معدن مازندران و نایب رئیس خانه صنعت و معدن کشور ظهر امروز در نشست بررسی طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی که به امضای 180 نفر از نمایندگان رسید و با یک فوریت تصویب شده است، اظهار داشت: نام این طرح، حمایت از تولید است اما قرار نیست، مشکل تولید رفع شود بلکه در پی حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه نخستین پیشنهاد ما به امضاکنندگان این طرح، این است که نام طرح را تغییر دهند، ادامه داد: ما چیز دیگری نمی‌خواهیم.

هندویی با اشاره به اینکه همه مواردی که در این طرح، مطرح شده، دارای ظاهر زیبا اما با باطن مشخص است، خاطرنشان کرد: می‌توانند اسم این طرح را به طرح حمایت از دستگاه‌های حاکمیتی تغییر دهند تا آنها بتوانند به پول دست یابند و بهره‌اش را ما پرداخت کنیم.

وی افزود: این طرح، با دستورالعمل پرداخت سپرده‌ها به هر بخش، تناقض دارد.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن کشور یادآور شد: حمایت از تولید، زمانی اتفاق می‌افتد که هزینه‌ها را کاهش دهیم تا تولیدکننده بتواند بار مالی را تحمل کند.

وی با اشاره به اینکه بحث افزایش سود بانکی مطرح است، تصریح کرد: این گزینه روی میز آقایان است.

هندویی با بیان اینکه امروز در دنیا سکه و طلا، پشتوانه پول ملی نیست، گفت: پشتوانه پول ملی در دنیا، تولید ناخالص ملی است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید با نگاه دولتی اتفاق نمی‌افتد، اظهار داشت: دولت همان گونه که یارانه پخش می‌کند، در این طرح، سپرده را از سهم خودش پرداخت کند.

هندویی با بیان اینکه مشکل ما بهره بانکی، بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و دارایی و موارد اینچنینی است، ادامه داد: حقوق کارگر هرچه بیشتر باشد باعث شادابی او می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما فشارهای مضاعفی است که از جاهای دیگر به ما تحمیل می‌شود، گفت: هزینه کارشناسی، کمر تولیدکننده را می‌شکند.

انتهای پیام/86007/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول