اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ششمین سال متوالی

چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید ماهی کشور را در اختیار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر این استان با تولید 18 هزار تن ماهی، برای سال ششم رتبه اول تولید ماهی را در کشور دارد.

چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید ماهی کشور را در اختیار دارد

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری، تولید ماهی را با تولید یک هزار تن شروع کرده وهم اکنون با تولید 18 هزار تن ماهی، برای سال ششم رتبه اول تولید ماهی را در کشور دارد.

وی افزود: شیلات و پرورش ماهی سردآبی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان است و در این ارتباط تاکنون به توفیقات بسیاری دست پیدا کرده‌ایم.

نیازی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری بزرگترین قطب تولید ماهی سردآبی در کشور است، گفت: در این استان 350 مزرعه و مجتمع پرورش ماهی فعال است که این تعداد مزرعه اشتغال مستقیم 2 هزار و 600 نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش کشاورزی، اظهار داشت: استان با برخورداری از منابع آبی، زمین مساعد و مردمی تلاشگر و توانمند، از فرصت‌های کشاورزی مناسبی برخوردار است.

وی در ادامه از بهره‌برداری واحد تولید پودر ماهی با ظرفیت 6 هزار تن در استان خبر داد و گفت: تسهیلات دریافتی برای احداث این واحد تولیدی یک میلیارد تومان از محل اعتبارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی است.

نیازی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این واحد تولیدی زمینه اشتغال 19 نفر در استان فراهم شده است، افزود: تولیدات این واحد علاوه بر تأمین نیاز استان به استان‎های دیگر هم ارسال می‌‎شود.

انتهای پیام/68001/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول